יום שלישי, 5 בינואר 2016

זמן קריאה - הבנקאי הבכיר שרון פדר מוציא לאור ספר שירה המכיל 300 שירים פרי עטו

קיבלתי לסקירה את ספר השירה  שנקרא "חיים שתולים על מים",מאת שרון פדר,שביום יום מכהן בתפקיד בכיר בבנק,אני באופן אישי מעריכה מאוד אדם שמעבר לעיסוקו הרגיל מפתח את כשרונותיו והולך אחרי ליבו.
שרון פדר החל לכתוב שירים לפני כארבע שנים,ו-300 משיריו אוגדו יחדיו לספר שירים מרגש ונוגע,שרון הרגיש צורך עז לחבר בין עולם העסקים והחומר לבין הרצון לבטא ולממש את הנימים הדקים ביותר של משמעות הקיום,ודרך הכתיבה הוא מבטא את רחשי ליבו,ומשלב את אהבתו לכתיבת שירים.
בדפדוף בספר השירים "חיים שתולים על מים",אני מקבלת סוג של העצמה מהמילים,מהמסר,מעבר לשירה,השירים מחברים את הקורא לעוצמותיו וחולשותיו,לאני האמיתי,לשליחות שלנו בחיים ולמשמעות קיומנו.
התחברתי לשיר שנקרא "תארו לכם",מתוך הספר "חיים שתולים על מים",


תארו לכם כי ננוע במחשבתנו בזמן,
קדימה ואחורה,
ונלמד.
נלמד מחוכמת הזמן ומקטנות הרגע וגדלותו.
נראה את אשר היה ואת העתיד להיות.
ואז ננוח ונבין,
ונאמין.
ננוע ונחיה שוב.
יהיו אלה חיי תבונה,של מי שראה וחווה.
חיי דעת ותכלית,
דעת התוכנית.
וכל היקום הענק הרוכב סביבנו,יתכנס לנקודה אחת בגופנו.
ואז לא נבין,ורק נאמין.
תארו לכם.
הירח,השמש והעולם ישובו למקומם.
תארו לכם.
אהבה אמיתית תהיה בלבבכם,
תארו לכם.
תחרות יחידה תהיה ביניכם לבין עצמכם,
להשיג את ייעודכם,
ושליחותכם,
תארו לכם.
דבר המחבר שרון פדר:

 "הרגשתי צורך עז לחבר בין עולם העסקים והחומר לבין הרצון לבטא ולממש את הנימים הדקים ביותר של משמעות הקיום" מסביר פדר. "בכל אתגר, משבר או טראומה בחרתי לנתב את כל תעצומות הנפש שיכולתי לגייס להבנת נפשם של הסובבים אותי. הבנתי שזה בלשון המעטה לא פחות חשוב מעניינים עסקיים, נהפוך הוא, זה תורם גם לתפקוד הרבה יותר עוצמתי ואפקטיבי גם בניהול ובעסקים".
"בספרי שמרתי את יחידותי ובלבי נצרתי את אפסותי.
אמרתי להוללים אל תהוֹלוּ, ולרשעים אל תרימו קרן.
כי לידתי יצרה עולם וחיי כמשפט עובר".
 פדר מסביר כי האתגר הגדול שראה בפניו הוא "להצליח לעשות זאת ממקומנו. ממקום עבודתנו, משגרת יומנו. מעולם העסקים, הפרנסה והחומר. למרות העבודה התובענית ושלל אתגרי החיים, לאתגר את עצמנו להכניס את הרוח אל תוך החומר, אל תוך שגרת יומנו. לחשוב ולעשות טוב יותר."
"בשנים האחרונות הובילו אותי גורלי ונסיבות חיי, לשתף עצמי בעולמם של ילדים המתגוררים בפנימייה. ראיתי מהו עולם ומלואו. מה משמעותה של תקוה, של מילה טובה, של מתן לאחר. מה עוצמתו של חיוך למקבל ולנותן. במהלך כל שנותיי, עברתי חוויות ותהיות, רגעי פליאה וחסד, רגעי יגון וניסיונות תעתועים, רגעי אמת ושקר, מחוזות פחד ואומץ, ואת כל שאר הרגעים הללו הקרויים חיים.
בקשתי באמצעות השירים לשתף אתכם בעולמי, ולהציע לכם להתבונן ולבחון אם קיימים שבילים ומילים, שתחפצו גם אתם ללכת בהם. בִּקשתי כמיטב יכולתי כי אהבה צנועה, ענוה, תמלא את החלל הפנוי בין דפי הספר".
פדר מצא את עצמו פעמים רבות מסיים יום עבודה עמוס, מרגיש סחוט ומרוקן אל תוך מטלות הערב. "רבים מאתנו רצים סביב עצמנו, מסיעים, מבשלים, מקפלים כביסה, ומוטלים תשושים על ספת הטלוויזיה", הוא אומר. "לעתים אנחנו מנהלים מאות עובדים אך לא מוצאים את הזמן והאנרגיה לנהל את מחשבותינו האישיות, את הדרך לתכליתנו, לתוך פנימיותנו. משום כך כתבתי את ספר השירה הזה. כי מצאתי דרך השירים, ובעיקר דרך העשייה היוצאת מהם ,את הזכות להיות אני, ללכת בעקבות משמעות גדולה וחשובה של קיומי. משימה שהיא הרבה יותר קשה, חיונית ומאתגרת מאשר לעלות עוד שלב בסולם ההיררכיה העסקית והניהולית."
גם בתפקידיו בהנהלת בנק, חשוב מאד לשרון לראות את האנשים שבתוך העסקים, את הציונות שבתוך הכלכלה, את ההתרגשות מהקמת עסק יצרני. כחלק מכך נמנה בעבר על הצוות שיזם והקים את הקרן לסיוע לעסקים קטנים.
לפני למעלה מ-20 שנה החל להתעניין בעומקו של עולם היהדות ולהשתתף גם בשיעורי גמרא וקבלה, מתוך שאיפה להעצים בתוכו את עולם הרוח. "את הערכים שלי אני משתדל כמיטב יכולתי להביא גם לתפקידי בבנק", מסביר פדר בחיוך. "אני אומנם יושב בלב החומרנות, אבל מקפיד לשלב בתפקידים שאני מכהן בהם את הערכים שאני מאמין בהם".
ספר השירים הראשון שלו יוצא בהוצאת מדיה 10 בשני שמות שונים: "שיריו של עבד של הזמן" בכריכה סגולה ו"חיים שתולים על המים"  בכריכה בצבע תכלת.
הספר "חיים שתולים על המים"
325 עמודים, 72 ש"ח.
הוצאת מדיה 10.
ניתן לרכוש באתר 10: http://www.media-10.co.il/


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה