יום רביעי, 13 בינואר 2016

זמן קריאה - הספר "רעידת אדמה" כיצד נוצרת המחשבה מאת יוסי קרן....

הספר "רעידת אדמה" נכתב ע"י יוסי קרן,אדם סקרן שהתעמק בשאלה כיצד נוצרת המחשבה? ומיהו בעצם ה"אני"?,במהלך שנות עבודתו בכור האטומי הוא התחבט רבות במחשבות על תאוריות מרתקות שקשורות לאטומים.


בספרו "רעידת אדמה" מסביר יוסי קרן מדוע לדעתו האטומים לא הגיעו לכן לפני מליארדי שנים,למעשה הם היו כאן מאז ומעולם וישארו כאן לעולמים,לפי הספר האטומים הם אבי הבניין של עולמנו ואטומים חושבים בראו את העולם.
הרבה תובנות והשערות עולות על כל עניין הבריאה והאנושות שאלות מסקרנות כיצד נוצר האדם? איך נברא העולם?,מי אחראי לאנושות המופלאה?,הספר מתייחס לפלא הבריאה אותו מנסה התאוריה של קרן להסביר,ומביא דוגמא מוחשית לכך על ידי תיאור של תהליך ההקלטות,ההריון,ויציאתו של התינוק לאויר העולם.
עולה שאלה מעניינת מאוד כיצד מתבצע התהליך של בניית התינוק?
בשלב ראשון ההורים מקיימים יחסי מין. לאחר 'ירית הפתיחה' האב נפרד מיוצא חלציו לתשעה חודשים תמימים ואין לו יד ורגל ב'עיצוב המוצר' המוגמר.
גם לאם אין יד ורגל ב'עיצוב המוצר', אבל יש לה שני תפקידים חשובים: ראשית היא מספקת את 'אתר הבניה' קרי - הרחם. שנית היא מספקת את חומרי הבנייה, קרי האטומים של המזון אותו היא צורכת. אטומי הסידן ישמשו לבניית השלד והאטומים האחרים ישמשו לבנית הרקמות ואברי הגוף השונים.
בניית התינוק נמשכת תשעה חודשים תמימים. מה מתרחש בתשעה חודשים אלו?  האם האטומים ביוזמתם בונים את חלקי הגוף השונים? התבוננו ב'מוצר המוגמר'. האם לא מדובר במלאכת מחשבת? האם לא מובן שמדובר בבנייה שמקורה במחשבה תחילה?
מי בונה את גוף העובר? האם זה אלוהים? האם זה הטבע? לא, גם אלוהים וגם הטבע הם ישויות מופשטות. כדי לבנות מבנה מוחשי כמו העובר יש להיעזר רק בישות מוחשית. מיהי אותה ישות מוחשית חושבת או מיהן אותן ישויות מוחשיות חושבות?". את התשובה המלאה לשאלה זו תמצאו בספרו של יוסי קרן.
הספר מאוד מרתק לקריאה ופותח מחשבות נוספות לגבי האנושות והטבע,ביום יום אנו מתייחסים בטבעיות למכונה שנקראת האדם ולמחשבותיו,וע"י קריאת הספר "רעידת אדמה",אפשר להפתח לתובנות נוספות ובהחלט לנסות להבין לא רק באוטומט אלא מעבר לזה.
הספר: "רעידת אדמה", מאת: יוסי קרן.
הוצאת צמרת, איורים:דני קרמן.
59 עמודים,מחיר:68 ש"ח.
להשיג בחנויות הספרים ובאתר http://www.netbook.co.il/Book.aspx?id=5272:



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה