יום שני, 21 במרץ 2016

מרכז המבקרים החדש של תמר כנרת מציג: אגדה ציונית ארוזה בצנצנת......

יצאתי לסיור עם חבורה של בלוגרים להתרשם ממרכז המבקרים החדש של תמר כנרת, אני חייבת לציין שהדבר החשוב שראיתי בסיור שבתמר כנרת מאוד אוהבים את מה שעושים,והם פשוט מומחים לתמרים,מהגידול ועד המוצר הסופי מגוון תמרים,וסילאן משובח ביותר.


במהלך הסיור צפינו בסרט שמספר את סיפור תמר כנרת מאיפה הכל התחיל,מאוד התרשמתי מהאהבה הגדולה לתמרים,למדתי כמה חשוב מבחינה תזונתית לאכול תמרים שהינם פרי ממתק עם יתרון מופלא ללא תוספת סוכר,טעמתי מהסילאן המדהים שמיוצר רק מתמרים ,ונהנתי לטעום מגוון זנים של תמרים,לחים,יבשים,חצי יבשים,עולם שלם של תמרים.

התמר הינו אחד משבעת המינים ומוזכר רבות בתנ"ך,"ולקחתכם לכם ביום הראשון פרי עץ הדר כפות תמרים וענף עץ עבת וערבי נחל ושמחתם".

יתרונות של הסילאן הטבעי:

30% פחות סוכרים,30% פחות קלוריות,עשיר במינרלים אשלגן ומגנזיום,עשיר בנוגדי חמצון,מכיל ויטמינים מקבוצה B.
מרכז המבקרים החדש של תמר כנרת שנפתח לאחרונה לקהל הרחב מביא את סיפור חזונם של אותם חלוצים  ומציע למבקרים לחוות את ארץ ישראל החקלאית והחלוצית, לטעום ממגוון התמרים הגדלים במטעי הקיבוץ, להתחקות אחר גלגולו של החזון שהפך למציאות וליהנות ממגוון פעילויות לילדים ומבוגרים כאחד.

במרכז המבקרים נהנים ממגוון פעילויות: טועמים, לומדים ונהנים.
טועמים - טועמים ממגוון התמרים הגדלים במטע הקיבוץ, מריחים תבלינים מיוחדים מהגליל ולוגמים את יינות הגולן.
לומדים -  יוצאים למסע אל ראשית כיבוש האדמות בעמק הירדן באמצעות סרטון מרהיב ומהנה באורך של 10 דקות.
נהנים -  נהנים ממגוון פעילויות לילדים ומבוגרים כאחד ולומדים להכיר מקרוב את החקלאות המודרנית והאתגרים העומדים בפני מגדלי התמרים בארץ.
"לכבוש את השממה אפשר בעקשנות, באמצעים, בניסיון ובתבונה" - כתב בן ציון ישראלי באחד מיומני מסעותיו.
החלום הזה התחיל לפני 80 שנה עם 17 לירות בכיס והרבה אמונה בדרך למסע שלא נגמר. שני חולמים, חברי קבוצת כנרת, בן ציון ישראלי ועמרם רבר, חמושים ברוחו המפעמת של הוזה תמרים ידוע, שמואל סטולר,  יצאו למבצע מסוכן וסודי - המבצע להשבת התמר. הם פילסו את דרכם בין ביירות, דמשק ואירן, בין נהרות הפרת והחידקל אל תוך עירק, בין סכנות ודרכים עקלקלות עד שהגיעו אל החוטרים הנכספים, אותם הבריחו בדרך לא דרך על גבי גמלים ומשאיות, בין גבולות אויב, כשרק דבר אחד אוחז בליבותיהם - החלום להצמיח היסטוריה בארץ ישראל - להשיב מגלות בבל אל ארץ התנ"ך את התמר.
החוטרים נטעו בגנה של רחל המשוררת והחלו לצמוח, כשאט-אט הם מצמיחים איתם את העמק שעל גדות הכנרת, פושטים אל מרחבי ערבות הירדן ומפריחים את השממה עד לסדום - התמר שב הביתה.

80 שנה אחרי ובחצר כנרת ממשיכים להגשים מדי יום בעקשנות את הניסיון, והתבונה שהביאו איתם החלוצים ממסעם. אותו חזון ממשיך ונקטף בגבעה שמעל הכנרת ממטעי התמרים, נארז בקופסאות, נמזג אל צנצנות המכילות בתוכן את טעמה של האגדה הציונית שהתגשמה בחצר של קבוצת כנרת ועדיין מפעמת בלבבות אנשיה.
תמרים מכל קשת הזנים, עשירים ברכיבים תזונתיים בריאים וממריצים, סילאן טבעי וממרחים המערבבים טעמים נפלאים של חלבה, אגוזים ושוקולד בדבש תמרים טהור - כל אלו הם התמצית של אותו חלום שהתחיל בליבם של חלוצים עם אמונה תמימה וממשיך להתגשם מדי יום בחצר כנרת.
 סיורים מודרכים:
במסגרת הפעילויות במרכז המבקרים אפשר ממש לצעוד במשעולי ההיסטוריה.
שלושה סיורים מודרכים מוצעים לקהל הרוצה להשלים את החוויה  ולטעום אותה ממש מקרוב.
סיור שיבת התמר התרבותי לארץ ישראל:
בחלומו ראה בן ציון ישראלי את עץ התמר שב לארץ. העץ שהיה אחד מסמלי הארץ וכמעט שלא הוזכר בה הוחזר אליה אודות לנחישותו של בן ציון ישראלי וחברו איש נהלל יאני אבידוב. בסיור מוצג מסלול הבאת החוטרים הראשונים מעיראק דרך קליטתם באדמת העמק, מסופר סיפור מימוש חלומם של בן ציון ויאני בנטיעת גן רחל והמטע שלימים נקרא גן בן ציון לזכרו ובסופו עוקבים אחר נטיעתם של החוטרים ופיזורם מהעמק ביישובי הבקעה והערבה.
 סיור במעלה הגבעה:
"כשאמא באה הנה יפה וצעירה אז אבא על הגבעה בנה לה בית..."
זו לא רק שורה מתוך שיר שהוא נכס צאן ברזל בזמר העברי אלא התייחסות לאותם צעדים ראשונים היסטוריים. בסיור זה צועדים בצעדים שנעשו בו זמנית בהיסוס ובביטחון על-ידי אותם חלוצים חולמים ומגשימים שבאו מארצות רחוקות להגשים חזון. שלושת הבתים הראשונים עומדים על טילם ומספרים את סיפורה של הגבעה שהיא גם ראשיתה של קבוצת כנרת וכל אשר התרחש באותם ימים של תחילת המאה הקודמת.
 סיור בין משוררות:

רחל ונעמי נחות בבית העלמין האחת ליד רעותה. ברצף שירתן הן מספרות על בניין ארצנו. בסיור זה מודגש עד כמה רב הדמיון בין נעמי לרחל. בפני המטיילים מובא סיפורן האישי ומסומנים השירים שהיו לנכס צאן ברזל ומהווים ציוני דרך  במסלול חייהן של אותן יוצרות גדולות. זהו סיור שמלווה בזמרת שיריהן תוך כדי חשיפת האירועים והמקומות שעזרו להן להיות כל כך מיוחדות.
הכירו את החנות של תמר כנרת:
בסמוך למרכז המבקרים קיימת החנות של תמר כנרת שבה ניתן לערוך היכרות מקרוב אחר המוצרים המיוחדים של החברה:

זני התמרים השונים, הסילאן המוכר והאיכותי של תמר כנרת, המופק ממטעי התמרים הראשונים בארץ, הממוקמים בעמק הירדן שעל שפת הכנרת. האקלים והמיקום הגאוגרפי נותנים לתמרים של תמר כנרת טעם נהדר, המייחדים אותו, הסילאן הטבעי של תמר כנרת מתוק באופן טבעי ללא תוספות כלשהן ולכן בריא ומתאים לאכילה עם מגוון מאכלים.

וגם מגוון רחב של רטבי סילאן בטעמים אשר הותאמו במיוחד למאכלים שונים ומאפשרים להוסיף טעמים חדשים למנות השונות ולהפוך כל ארוחה למהנה.

ממרחים על בסיס תמרים כתחליף בריא ואיכותי למריחה על לחם, מקפא ביתי או עוגת גלידה. בתוספות שונות של אגוזי מלך, חלבה ושוקולד.
ובנוסף מליות תמר, מארזי מתנה לחגים ולכל הזדמנות ועוד עשרות מוצרים למטבח ולבית המעצימים את חוויית הבישול והאירוח.  

בית קפה תמר כנרת:
בקרוב יפתח  גם בית-קפה בצמוד למרכז המבקרים בו ניתן יהיה ליהנות מהפוגה נעימה ולאסוף כוחות לקראת המשך המסלול לאורך המראות והאטרקציות המרהיבות שיש לעמק הירדן להציע.
אתם מוזמנים לבקר במרכז המבקרים החדש של תמר כנרת וליהנות מחופשת פסח לא שגרתית, טעימה ומלאת סיפוק.
איך מגיעים?
מומלץ  פשוט לכתוב  ב־ Waze תמר כנרת.  מרכז המבקרים נמצא בסמוך לכניסה לקיבוץ כנרת, כחמש דקות נסיעה מטבריה ומצומת צמח.
שעות פתיחה:
ימים א-ה:              09:00 -  19:00
ימי שישי וערבי חג: 09:00 - 16:00
ימי שבת וחג:         9:00 - 21:00

הסיורים בתיאום מראש ולרגל הפתיחה הם יוצעו חינם למבקרים וזאת לתקופה מוגבלת של תקופת ההרצה.
ממליצה לכם בחום להגיע למרכז המבקרים ולסיורים.
קרדיט צילום:שונית וייס.
מצרפת קישור לאתר:
http://www.tamarkineret.co.il/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה