יום חמישי, 15 בספטמבר 2016

ספר לילדים "הכסא הריק"....

חשוב מאוד לתת לילדים שלנו דוגמה אישית לתרומה למען אחרים,לעזרה לחלש,לחמלה, אין ספק שברגע שמראים לילדים צדדים אחרים של החיים ומשתפים אותם בסיפורי אומץ וגבורה מעבירים מסר מאוד חשוב כבר מגיל קטן.
ספר הילדים "הכיסא הריק" נכתב ע"י הרב שמואל הרצפלד מניו יורק, ומביא לראשונה בעולם את סיפור שיחרורם של אסירי ציון,הספר מתאר את סיפור הצלתו של נתו שרנסקי, העלילה מתארת את פועלו של הרב האמריקאי אבי וייס, שהיה פעיל מאד במאבק העולמי למען שחרורו של שרנסקי, והפך לחברו הקרוב עם שחרורו מהכלא בברית המועצות. 
הסיפור המרגש מעביר מסר חשוב לקוראים הצעירים: ילדים יכולים להיות שותפים במהלכים היסטוריים.
בְּאֶרֶץ רְחוֹקָה, בִּבְרִית הַמּוֹעָצוֹת, קְבוּצָה שֶׁל יְהוּדִים רָצְתָה לַעֲזֹב כְּדֵי לִמְצֹא חַיִּים טוֹבִים יוֹתֵר בְּיִשְׂרָאֵל, אַךְ הֵם לֹא הֻרְשׁוּ לַעֲזֹב. לְמַעֲשֶׂה, הֵם נִכְלְאוּ בִּגְלַל שֶׁנִּסּוּ לַעֲזֹב – וְזֶה הָיָה מַמָּשׁ כְּמוֹ מָסַךְ בַּרְזֶל עֲנָק שֶׁיָּרַד עֲלֵיהֶם.אֶחָד מֵאוֹתָם יְהוּדִים אַמִּיצִים שֶׁנֶּעֱצַר הָיָה אֲנָטוֹלִי שָׁרַנְסְקִי.
כך נפתח הספר "הכיסא הריק" הרואה אור בימים אלה בעברית ובאנגלית. המחבר, הרב שמואל הרצפלד, הצליח להפוך את הסיפור הקשה של שחרור נתן שרנסקי לספר ילדים מרגש, עם מוסר השכל. הרב הרצפלד, היה במשך שנים תלמידו של הרב אבי וייס ושמע ממנו פעמים רבות סיפורים מרתקים מהשנים בהן פעל למען אסירי ציון, לרבות נתן שרנסקי. הרצפלד החליט כי חשוב להעביר את סיפור הצלתם של אסירי ציון גם לדור הצעיר, וכך נולד הספר "הכיסא הריק".
שני ילדים מהקהילה של הרב וייס בניו יורק, הם גיבורי הספר, אשר מאזינים להרצאה שלו על החשיבות בקיום הפגנות למען שחרורו של נתן שרנסקי, ומחליטים להצטרף להפגנות לשיחרורו.
בשנים בהן ישב שרנסקי בכלא, המשיכו שני הילדים להפגין למען שחרורו במוקדים שונים בניו יורק. בנוסף, בכל ארוחות השבת והחגים דאגו הילדים לשמור כיסא ריק לשרנסקי וחבריהם אימצו את ההרגל גם בבתיהם.
שרנסקי, שהורשע בשנת 1978 בבגידה, ריגול למען ארצות הברית, הסתה והתעמולה אנטי סובייטים ונגזרו עליו 13 שנות מאסר, שוחרר בשנת 1986 לאחר 9 שנים בכלא.
הרב אבי וייס נזכר: "בשבת הראשונה לאחר שחרורו מהכלא, הגיע שרנסקי לבית כנסת בניו יורק על מנת לנאום בפני אלפי אנשים שרצו לראותו. אני זוכר שילד בן 3 בשם יוסף שהיה בקהל, פנה אליי ושאל אותי 'איפה נמצא החופש?'. תחילה לא הבנתי את השאלה, אבל מיד נפל לי האסימון - לאחר שהילד הקטן הזה היה בכל מיני הפגנות למען שחרורו של שרנסקי בהן נהגו המשתתפים לצעוק באנגלית 'חופש לשרנסקי' היה הילד בטוח שהשם הראשון של נתן הוא חופש.
אני חושב שהסיפור הזה הוא תמצית המאבק שלנו למען שחרור שרנסקי".
הספר "הכיסא הריק" מביא את סיפור מאבקם של ילדים צעירים למען עולם טוב יותר.
הספר יוצא לאור גם באנגלית בארה"ב.
איורים: יעקב וקריל הרצלפד
תרגום מאנגלית: יצחק גרינולד-מבטח.
מספר עמודים: 32
גפן בית הוצאה לאור בע"מ
מחיר: 58 ₪
להשיג ברשתות הספרים סטימצקי וצומת ספרים ובחנויות ספרים מובחרות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה