יום רביעי, 1 במרץ 2017

ספר טארוט ענק מאת: אילנה הראל

כבר מגיל צעיר מאוד אני מאוד מחוברת לתחום המיסטיקה וכל ספר שקשור לתחום הזה מעורר בי הרבה עניין ורצון לחקור וללמוד עוד ועוד, ספר הטארוט הענק שכתבה אילנה הראל בהחלט גרם לי לעניין וסקרנות רבה.

קלפי הטארוט הם עולם מלא, עתיר סמלים, דימויים ומשמעויות. אם נלמד את טיבם ונשתמש בהם ביצירתיות, נוכל להתקרב אל הפוטנציאל הרוחני ואל העוצמה הטבועים בנו ולהפכם לזמינים,  ולזהות את האמת הפנימית המבקשת ביטוי שלם ואמיתי. 78 קלפי הטארוט מיועדים לסייע לנו לבנות עולם דימויים עשיר, עוצמתי, בהיר וחכם, שבעזרתו נצליח להגשים את עצמנו.
הספר מתאים לכולם ובהחלט תורם גם לאנשים שאין להם נסיון מוקדם בתחום קלפי הטארוט, הספר משמש ללמידה עצמית, וגם לאנשים שעובדים בתחום ורוצים להרחיב את הידע שלהם, אהבתי את ההסברים של קלפי הטראוט ואת הכתיבה הקולחת של אילנה הראל שגורמת לרצון ללמוד ולהכיר את התחום.
הספר מיועד במידה שווה הן למי שנחשף לנושא בפעם הראשונה, הן למי שמכיר את חפיסת הקלפים, הפריסות למיניהן ואת שפת הסמלים, הן למי שמחפש את ניחוש עתידו והכרת תכונותיו האישיות והן למי שמחפש לחקור את נבכי נשמתו ומרכיבי תת המודע השולט בו, ניתן להשתמש בקלפים כשיש בעיות שמטרידות ורוצים לקבל עליהן תשובות, ההסברים על כל קלף מאוד מפורטים וברורים, כל קלף מסמל תשובה לאדם, והספר עורר אצלי תהליכי למידה ורצון להתחיל לעבוד גם עם קלפי הטארוט שמאוד מסקרנים.
שימוש יצירתי בקלפי הטארוט תומך ביכולת לפתח דימויים וליצור תמונות דמיון אשר ינחו אותנו אל מציאות הרמונית, מאוזנת ומובנת יותר,הקלפים יכולים לסייע לנו להתמודד עם מציאות קשה תוך שנראה בהם השתקפות של מה שמבקש ריפוי או שינוי, ולהיות מודעים ליכולתנו לבחור, וחשוב מכך — הקלפים יכולים לשמש עבורנו הזדמנות לבחור את הנתיב שנלך בו.
״ספר טארוט ענק״ זה מכיל פירוט מלא של 78 קלפי הטארוט, בוחן את הסמלים והסימבולים, מסביר את דרך השימוש בהם ובוחן את המשמעויות הפסיכולוגיות והמיתולוגיות המשפיעות, לפי תורתו של רל יונג, על הנפש. את הכתוב מלוות תמונות של 78 הקלפים, כולל תמונות צבע.
אילנה הראל, בוגרת מדעי הרוח (פילוסופיה, ספרות וחינוך) באוניברסיטת חיפה, חוקרת את קלפי הטארוט למעלה מעשרים שנה, מרצה ומלמדת בנושא זה. היא פרסמה כתריסר ספרים שבמרכזם קלפי הטארוט, ביניהם "עולם הסמלים של קלפי הטארוט", "מודעות הדמייה ויצירתיות בעזרת קלפי הטארוט" ו"מסע הגיבור בקלפי הטארוט", ״ספר טארוט ענק״ הוא ספרה האחרון, המקיף ביותר, וכולל את המידע שצברה במשך השנים.
חלק מפתח דבר של הספר טארוט:
כוחן של מחשבות — הכוח המדמה הוא אחת מהיכולות המופלאות שבני האדם ניחנו בהן, ורובנו עושים בו שימוש נרחב ואינטנסיבי למדי בילדותנו. בפרק זמן זה המראות והדמיונות שפקדו את הכרתנו היו אמיתיים וממשיים עבורנו, כמעט כמו המציאות המוחשית. בטרם הוקעו הסיפורים שהמציא דמיוננו כשקרים, בדיות או סילוף האמת, יכולנו להאמין בהם בלב שלם. האמונה בממשותם היתה מתגמלת למדי. בחסותם הפך הילד הקטן והחלש לגיבור, למנהיג יודע כל; עוקצה של תחושת חידלון קהה כאשר חלומות בהקיץ או סיפור שבדינו, חיזקו את נפשנו והעצימו את אמוננו בכישורנו.
הנפש חושבת בתמונות. ניסוחן התוכני והצבתן בקונטקסט מילולי, הנו תהליך מאוחר יותר. השימוש בהקשר זה במושג ׳מחשבה׳ הוא במשמעות של מה שהרמב״ם ואריסטו לפניו כינו ״הכוח המדמה״ — היכולת האנושית המופלאה לבנות תמונות דמיון בתודעה ולחיות אותן, תוך שהגוף, החושים, טונוס השרירים והגירוי העצבי מגיבים עליהן. התגובה העצבית אינה מבחינה בין מציאות מוחשית לדמיון. גופנו ועצבינו מגיבים לגירוי חזותי (בין שהוא ממשי או דמיוני), ולאמונה (בין שהיא אמיתית או שקרית), כאילו היו מציאות פיזית מוחשית. די להרהר בלימון ולדמיין אותו, בלי שנראה אותו באופן ממשי, כדי שכל בלוטות הרוק יגיבו לתחושת החמיצות שצורתו וזיכרון טעמו מעורר בהכרה.
גם החשיבה הפילוסופית, המנסה להגיד משהו על העולם ועל תופעות שקורות בו, משתמשת לעתים קרובות לשם המחשה בדימויים, מטפורות ומשלים. המשל הופך את הרעיון המופשט לסיטואציה חזותית. הכוח המדמה ״רואה״ את הנאמר וראייה זו מחוללת בתודעה חוויה רגשית שמתורגמת לתובנה שכלית.
ציטוט של אילנה הראל:
״הטארוט היא שיטת ניבוי עתיקה אך בעידן הנוכחי הם משמשים כאמצעי להכרה עצמית והדרכה פנימית, ובעזרת מודעות ורצון - ניתן ליישמם בחיי היום יום. הדרך בה אני עובדת עם הקלפים מתמקדת בפיתוח מודעות יצירתיות ודמיון כאמצעי לשינוי והתפתחות. הקלפים הם כלי רב משמעויות, עתיר גוונים, צורות ורבדים. האלמנט החזותי העצמתי עוקף את השיפוט של האינטלקט וכך אנו נחשפים לרבדים עמוקים של האישיות. עם הזמן מתפתחים קשב פנימי ובטחון במתן אמון באינטואיציה ובתחושות הפנימיות, המנחים אותנו בפתרון בעיות וגילוי יוזמות. בקלפי הטארוט נמצאים אלמנטים מיתיים, סמלים עתיקים רב-תרבותיים ודמויות ארכיטיפיות?.״
ספר טארוט ענק , מאת: אילנה הראל
הוצאת אסטרולוג
582 עמודים, 118 ש"ח                                                                          
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה