יום שבת, 18 במרץ 2017

עיצוב המטבח בהשראת Gorenje.....

מעצב העל פיליפ סטארק, האיש ששלח מפית נייר מוכתמת עם העיצוב של מסחטת הסאליף (Salif Juicer) האיקונית, ושינה במחי מוצר בודד את תפיסת העיצוב העולמית ב- 1990, גורו העיצוב של רהיטי -Louis Ghost chair, ממנו נמכרו מיליוני יחידות ועוד מיליוני דגמי חיקוי, והאיש החתום על למעלה מ10,000 מוצרים ממגוון תחומים שונים בעולם, הגיע גם למטבח הישראלי.


מותג מוצרי החשמל הסלובני gorenje, המתמחה בהענקת פרשנות חדשה ופורצת דרך, לחפצים שלא תמיד מייחסים להם ערכים אמנותיים, הזמין את פיליפ סטארק לעצב ליין שלם של מוצרי חשמל הכוללים: כיריים גז וכיריים אינדוקציה, מקרר 1.20 מטר, מיקרוגל, תנור וקולט אדים שישאו את חותמו.


הגעתי לחנות הקונספט של גורנייה בהרצליה, ומאוד התרשמתי מהקו העיצובי של פיליפ סטארק, מוצרי החשמל לאחר עיצובו נראים מיוחדים מאוד, והטאצ המיוחד של המעצב פיליפ סטארק ניכר ביופי של המוצרים, אין ספק שמוצרי החשמל בניצוחו הופכים לתכשיט מיוחד בתוך הביץ, והשילוב של האומנות עם מכשירי החשמל  של גורנייה ביחד יוצר הרמוניה מושלמת של איכות עם יופי.


עכשיו לקראת פסח שמשפצים את חלל הבית, או כשקונים דירה חדשה בהחלט כדאי לתת טאצ' עיצובי שעושה את כל ההבדל,הסתובבתי בחנות הקונספט של גורנייה וממש התפעלתי מכל העיצובים של המקררים, תנורי אפייה, מכונות כביסה ועוד, ברגע שמשקיעים באיכות ויצירתיות חלל הבית בהחלט נראה מרשים ושונה.



זו לא הפעם הראשונה שהמותג היוקרתי מגייס לשורותיו מעצבי על במטרה להפוך מקרר או תנור לאמנות, וקדמו לכך מעצבים כמו Karim Rashid , Ora-Ito, Swarovski, ו- Pininfarina, אך הפעם הגיע תורו של היהלום שבכתר. מאחורי כל מוצרי החשמל עומד עיקרון פשוט אך גאוני: אמנם הם מעוצבים בידי סטארק אך למעשה מוגדרים על ידי המשתמש. כל החזיתות של המוצרים הם בעצם מראה המשקפת אל כל מי שניגש אליה. הידיות של המוצרים מרובעות ומתכתיות, ויוצרות מעין כתם כתום קטנטן, שלא פוגע במראה המונוכרומי.


ומה אומר על כך המאסטר עצמו? לדבריו: "אם אני צריך לדבר הרבה על המוצרים שלי, אז פיספסנו משהו. בגדול יש כל מי מיני דברים שאפשר לשאול כשמסתכלים על שורת המוצרים
מוצרי החשמל של גורניה, מעוצבים על ידי מיטב המעצבים הידועים בעולם, החתומים על קו מוצרים שלם המדבר באותה שפה, לצד תכנון ופיתוח בטכנולוגיה מתקדמת ופונקציונאליות רבה.


המטבח הביתי הוא עולם ומלואו, ולרוב מהווה את מרכז הבית. ברוב הבתים המטבח או הסלון הם החדרים הראשונים שנתקלים בו בכניסה לבית, והמשמעות היא שאנחנו לא רק אוכלים רק עם הידיים והפה אלא גם עם העיניים. זו הסיבה שהמותג היוקרתי גורנייה (Gorenje) המוביל בעולם, ראה חשיבות רבה לעבוד עם מעצבים בעלי שם עולמי, ביניהם: פיליפ סטארק, קרים ראשיד, סברובסקי, אורה איטו ואחרים, המתייחסים לעיצוב כחלק מהמוצר וחתומים על קו מוצרים שלם ובעל קו עיצובי מוגדר, החל מתנורים ומקררים, מדיחים, כיריים, מיקרוגלים, ועד קולטי אדים, תנורי אידוי ומכונות קפה.


בחירה בליין מוצרי החשמל שאחד מאותם מעצבים חתומים עליו היא בחירה בטוטאל לוק שלעיתים משתקף לא רק במטבח, אלא גם בחלל הבית שאליו המטבח פתוח.


תפיסת העיצוב של גורנייה הובילה לשינוי מהותי בפיתוח ועיצוב מוצרי חשמל למטבח, וחברות רבות החלו להשקיע בעיצוב מוצרי החשמל והפיכתם לחלק אינטגראלי מהריהוט במטבח.
על פי גורניה (Gorenje) קיימת חשיבות רבה למבנה התכנוני של המטבח, בו משלבים את מוצרי החשמל. המקרר למשל מוצב לרוב בקיר הארונות הגבוהים ומסתיים ב"קו אפס". הוא עצמו התרחב ל-1.20 ס"מ ועומק וצומצם ל-64 ס"מ (במקום 80 ס"מ ואף יותר ). כך הוא מכיל מקום אחסון גדול יותר, והמוצרים בתוכו מסודרים כשהם נראים במבט אחד ולא מסתתרים זה מאחורי זה. יתרון נוסף לגדליו החדשים של המקרר, הוא היבלעותו בחזיתות הארונות, ללא פתחים ורווחים משני צדדיו. אם בוחרים במקרר אינטגרלי, שעליו מרכיבים את דלתות הארון עצמו, המקרר נסתר לגמרי, ואף אחד לא ינחש היכן הוא ממוקם. כך מקבלים עיצוב נקי ואלגנטי, החף ממכשירים.
גם מכשירי חשמל קטנים יותר עברו שינוי עם הזמן, וכעת נראותם משתלבת במראה הכללי, כך שלעיתים קשה להבדיל ביניהם. המיקרוגל למשל עמד במשך שנים גלוי בארון המטבח, ובמקרה  הטוב הוסתר מאחורי דלת קלאפה קטנה (שהייתה נשארת פתוחה רוב הזמן בשל ריבוי השימוש). הליין של gorenje נותן מענה לשתי האפשרויות: גם מיקרוגל אינטרגלי התואם בעיצובו לתנור וגם מיקרוגל משולב תנור בשלל סדרות התואמת  לכל עיצוב המטבח..


אפילו מכונת הקפה מקצועית הכוללת מטחנת קפה בילד אין ומיכל להקצפת החלב, שעמדה בשנים האחרונות על השיש ותפסה מקום נכבד ממנו, קיבלה מקום כחלק מארונות המטבח. כשמשלבים את מוצרי החשמל הללו יחדיו, נוצר מקבץ המשווה לקיר הארונות מראה אחיד ומאורגן, ללא פיזור של מכשירים בצדדים שונים, ואם רוצים לסדר את המכשירים בקו אחד, המבנה מורכב מתנור 45 ס"מ, לצידו מיקרו משולב תנור 45 ס"מ ולצד שניהם מכונת קפה 45 ס"מ או תנור אידוי 45 ס"מ  תואם (ניתן גם לשלב שני תנורים עם מכונת קפה באמצע).
טרנד נוסף של עיצוב העומד לשבור את הצורה הבנאלית במטבח וליצור עיצוב מודרני בעל קווים נקיים ומפנקים. היא כך שמימין מניחים תנור 60 ס"מ, (מאחר שהשוק הישראלי מחובר יותר לתנורים ברוחב 60 ס"מ) וגם משמאל תנור 60 ס"מ, באמצע מיקרו משולב תנור 45 ס"מ (עם מגירת אחסון או חימום תחת למיקרו), ומתחת למיקרו מכונת קפה להשלמת צורת ה- Tועוד.
כמו כן ניתן לשלב בצורת הT גם מידות 45 ס"מ ותנור אידוי, כל זה בהתאם לדרישת הלקוח ובחירת המעצב.
מבחר המוצרים בגדלים שונים ובעיצובים זהים מאפשר ללקוח או למעצב גמישות עיצובית ללא מגבלה.
תנור האידוי של Gorenje (גורנייה) המשווק בישראל על ידי קבוצת ח.י. מאפשר שיטת בישול ירוקה, מהירה וחסכונית המשביחה את הטעם ואת הערכים התזונתיים.


טרנד הבישול הבריא הולך ותופס תאוצה בכל העולם וגם בישראל, אך לעיתים הוא מצריך תכנון מחדש של המטבח. בימים אלו משיקה חברת 'גורניה פלוס' מוצר חדש מקו מוצרי היוקרה של המותג  Gorenje, ומציגה תנור אידוי בשילוב תנור עם אוויר חם ובישול חכם בשלושה שלבים בתוכנית אחת.
למעשה, שיטת הבישול באידוי מגיעה משיטות בישול עתיקות, שהתבססו על תזונה בריאה יותר המשמרת את מירב הערכים התזונתיים במזון, ומומלצת גם לאל המעוניינים בשמירה על המשקל. 'גורניה' אימצה את השיטה ופיתחה קו מוצרים עם טכנולוגיה מתקדמת וברמת עיצוב גבוהה המותאמת לשימוש הביתי ומאפשרת לכל אחד לאמץ את השיטה בהתאם לצרכיו.
התכונות והאופציות בתנור של Gorenje מאפשרות בישול בריא, ללא צורך בשמן, תוך שמירה על הוויטמינים והמינרלים הנמצאים במזון, לרבות הצבע, מרקם רמת הלחות המיטבית, והטעם טבעי של מוצרי המזון השונים. כמו כן, בשיטת האידוי, כמעט ואין צורך בשימוש במלחים ותבלינים ומוצרי המזון השונים יכולים להתבשל בו זמנית ללא פגיעה בטעמם הייחודי. הבישול באידוי הוא גם נטול ריחות, ומהווה שיטת בישול ירוקה, מהירה וחסכונית יחסית באנרגיה ובמים, המניבה תבשילים  טעימים להפליא עם יותר ערכים תזונתיים והרבה פחות קלוריות ולכלוך.
תנור האידוי, מגיע במידות של תנור מטבח בגודל סטנדרטי ובתוכו חבוי מכיל מים נשלף לאידוי בנפח 1.2 ליטר מים וכולל תכנות חכם לבדיקת סוג ואיכות המים. הוא בעל נפח גדול של 74 ליטר ומאפשר בישול של מזון רב בו זמנית. כמו כן התנור כולל פיקוד אלקטרוני ותצוגה דיגיטלית  אינטראקטיבית, המנווטת בין אפשרויות הבחירה השונות, כולל מסך מגע ותצוגה TFT צבעוני להפעלה אינטואיטיבית, קלה ונוחה בשילוב טקסט במבחר שפות שונות כולל: אנגלית, צרפתית ורוסית.


הפונקציות השונות בתנור מתאימות לבשלנים מתחילים ולבשלנים מקצועיים וכמובן לחובבי אפייה, וכוללות בין השאר: אידוי, חימום מחדש, בישול עדין, הפשרה, חימום מראש ושמירה על חום. כמו כן, הן כוללות תכניות אוטומטיות המחשבות את הטמפרטורה והלחות הנדרשת לפי סוג המזון אותו אנו מבשלים, תצוגת טמפרטורה מומלצת וטמפ' עכשווית בכל רגע נתון, שעון אלקטרוני עם צלילי התראה, תאורה פנימית חזקה ועוד. כמו כן ניתן לשמור את הגדרות התכנות של התנור לשימוש חוזר, וכן על תכניות מוגדרות על ידי המשתמש תחת קטגורית המתכונים שלי. פונקציות נוספות הן: ניקוי התנור, הפשרה, חימום התנור מראש מהיר, חימום מחדש- מאפשר לשמור על מזון מבושל חם, חימום צלחות, כוסות לפני הגשת מזון חם בתוכם., נעילת התנור בפני ילדים, צלייה בעזרת מדחום לבשר, אוויר חם D3 . לאנשים שלא אוהבים להכניס מיקרוגל לבית ,ניתן להשתמש בתנור האידוי כתחליף בריא השומר על הטריות ופריכות המזון.
ניתן לשלוט בתהליך הכנת המזון בתנור במספר דרכים, כל ההגדרות  נבחרים על ידי המשתמש.
Automatic mode  מצב  אוטומטי - המכשיר יגדיר באופן אוטומטי את הכמות, רמת הבישול וזמן סיום של הבישול, לפי סוג המזון. התוכנית מציעה מגוון רחב של מתכונים מוגדרים מראש אשר נבחרו על ידי שפים מקצועיים ומומחי תזונה.Steam mode   מצב אידוי -   מצב בישול טבעי אשר משמר את טעם המזון במלואו.
 Professional mode מצב מקצועי כאשר ברצוננו להכין כל סוג וכמות של מזון.
לסיכום המותג גורנייה ( gorenje ) שם לו למטרה להוביל את אמנות המטבח ביצירת מוצרי חשמל פורצי דרך, כבר למעלה מ-60 שנה. בגורנייה מאמינים שאומנות אמיתית היא כזאת המצליחה שמצליחה לגעת ולרגש עד כדי כך שהיא לוקחת את היומיומי והשגור כגון מוצרי חשמל למטבח ולהעניק לו פרשנות חדשה ומודרנית. בחירה בליין המוצרים גורנייה כמוה כבחירה בהרמוניה, בשפה אחידה ובעיצוב טוטאלי יוקרתי ומושלם, לצד הטכנולוגיות המתקדמות והטובות בעולם.
אודות קבוצת ח.י.:
קבוצת ח.י. משווקת גורנייה בארץ, הינה אחת הקבוצות המובילות בישראל ליבוא ושיווק מוצרי חשמל, אלקטרוניקה ותקשורת. הקבוצה מאגדת בתוכה מס' חברות הפועלים בתחום שונים: שיווק מוצרי אלקטרוניקה וחשמל, שיווק רכיבים לתעשייה, שיווק מוצרי תקשורת וכן חברת שירות ולוגיסטיקה. בין המותגים המיוצגים על ידי הקבוצה: LG, Ariston, Bellers, Gorenje, Hisense , Seagate , , Asko SanDisk ועוד.   
ניתן להשיג בחנויות הקונספט:

Gorenje הרצליה
מדינת יהודים 60 הרצליה פיתוח
טלפון: 09-7670100
www.gorenjeil.com
Gorenje  ASKO ירושלים
יד חרוצים 10. תלפיות- ירושלים
02-5666727
http://www.gorenjeil.com



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה