יום שלישי, 4 באפריל 2017

"איך באים הורים לעולם" ספרה החדש של המיילדת והמתקשרת נגה חפץ שכטר

כשנגה חפץ שכטר השתחררה מהצבא פנתה ללימודי סיעוד בשונה מהוריה שעסקו בחינוך, נגה החלה את לימודיה בבית ספר לאחיות בבית החולים שיבא  ומיד עברה למסלול המשך לקורס מיילדות,תוך כדי נכנסה להריון וילדה את בנה הבכור בתום הקורס,לאחר מכן עבדה 12 שנים כמיילדת מן המניין בבית היולדות 'הקריה' ומשם לחדרי הלידה בתל השומר, כמיילדת וכמדריכת הכנה ללידה להריונות רגילים, להריונות תאומים, ללידה טבעית והכנה לקראת ניתוח קיסרי.


חייה של נגה עברו טלטלה גדולה בגיל 36, כשבעלה נפטר בחטף ממלנומה (סרטן העור) והיא נשארה עם שני ילדים ועובר בבטן בשבוע ה- 13, שלא זכה להכיר את אביו, נגה התמקדה בטיפול בילדים ובשכנוע הדדי שיש חיים אחרי האבל, לאחר כשנתיים החליטה שהגיע הזמן לטפל בעצמה והלכה לטיפול אנרגטי (רייקי), הטיפול היה אמור להביא להקלה ולרווחה נפשית, אך אצל נגה הדברים עבדו הפוך.
הטיפול שחוותה היה עוצמתי (עוצמתי מידי…) דבר שהוביל בסופו של דבר לדלקת ריאות חריפה שהפילה את נגה למשכב, כשהיא מסרבת להתאשפז מהפחד לעזוב את ילדיה, המחלה הייתה קשה מאוד, התחושה (ומסתבר שלא רק התחושה) הייתה סופנית, נגה הייתה לדבריה באפיסת כוחות מוחלטת וחשה לראשונה מהו פחד ממשי ממוות,המציאות הייתה מבעיטה. נגה זוכרת היטב איך שש ישויות לבנות, בהירות וברורות הקיפו את מיטתה והעבירו לה את המסר כי באו לקחת אותה, נגה צבטה את עצמה כדי לאושש את המציאות ושאין זו הזיה, אך הדמויות נשארו שם זקופות וממוקדות בה,היא זוכרת את השיחה אתם כשהיא נלחמת על חייה ולמען ילדיה,הישויות יצרו ויכוח שהוביל את נגה לומר את המשפט הבא: "עוד לא עזרתי למספיק אנשים לפתוח להם את הראיה",משפט זה יצר שקט בחדר ולפתע התפוגגו הישויות ונעלמו.
ספרה הראשון נקרא "רואה את הנולד" (2003) ומספר על מסע הנשמות על כל בחירותיהן החל מהבחירות העובריות ועד לבחירה להיפרד מהגוף המארח, מאז נגה כתבה ספר תקשורים נוסף בשם: 'אלוהים יודע למה' (2007), ספר העוסק בשאלות הלמה הרבות שמציפות אותנו בחיים, למה קרו לנו כל הסיטואציות שפוקדות אותנו בחיים. מרתק...
לקראת היציאה לפנסיה החליטה נגה לכתוב את ספרה השלישי שמתמקד בהדרכת נשים וזוגות לקראת הלידה, מטרת העל של נגה היא להפחית את החששות והפחדים מהלידה ולשנות אותם להתרגשות לקראת הלידה,הלידה היא חוויה רגשית עצומה שזכורה לנו לכל ימי חיינו, לכן כדאי ליצור לידה שתיזכר כחוויה חיובית, כיום היא מדריכה נשים שרוצות לעבור את הלידה קצת אחרת, כאשר היא משלבת בין הידע והניסיון העשיר שצברה כמיילדת לצד ידע רוחני עצום שקיבלה מ'גד' כמתקשרת, כל אלו מאפשרים לנשים להתחבר להריון וללידה עוד טרם הלידה עצמה, לדבריה : "חיבור לידע הוא חיבור לכוח".
אני זוכרת שלפני הלידה הראשונה שלי מאוד חששתי, מהלידה, ועשיתי קורס הכנה ללידה, אך כל הזמן חיפשתי עוד מידע ועוד אינפרומציה לגבי התהליך עצמו, וגם התכוננות שלי למקרה של הסתבכות באמת ידע זה כח, והספר איך באים הורים לעולם נותן הרבה תשובות ובעיקר זהו ספר שמדריך את ההורים.

בספרה החדש, "איך באים הורים לעולם" היא נותנת הדרכה מסודרת וברורה לקראת הלידה, בספר ישנו מענה לכל הנושאים שמטרידים את היולדות וההורים לעתיד: קורס הכנה ללידה, סימני לידה, המפגש עם מיון היולדות, לידות טבעיות או לידות עם משככי כאבים כולל אפידורל, מהלך הלידה, עיסוי פרינאום, עולם הרגשות בחדר לידה ואחרי הלידה, תיאום ציפיות, קבלת פרופורציות, קשר עם המשפחה, בחירת המלווים בחדר הלידה, לידת תאומים, הבשלת הריון, גדילה פיזית ורוחנית, חיבור לאינסטינקטים האימהיים, מעבר בין אישה הרה לאם, מעבר מבן זוג לאב, בחירת שם לתינוק ופירושו האנרגטי (השם הוא ה-DNA של הנשמה),  ועוד.... בספר תמצאו 11 פרקים ומילון מונחים, לצד רשימת ציוד שמומלץ להגיע עמה לאשפוז לצד טיפים להורים,ספר חובה לכל איזה הרה ולא רק לפני לידה ראשונה.
זהו ספר נוסף מהספרייה של מדיה 10 - הוצאת ספרים לאנשים פרטיים הרואה את עצמה כמקום להגשמת חלומות ספרותיים של כותבי פרוזה, סיפורת מקורית, שירה, ספרי ילדים ועוד. ניתן לרכוש את הספר ברשתות צומת ספרים וסטימצקי או ישירות מאתר החברה  http://www.media-10.co.il/
הספר: "איך באים הורים לעולם", מאת: נגה חפץ שכטר
הוצאה: מדיה 10
271 עמודים, 85 ש"ח

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה