יום שישי, 28 באפריל 2017

הסרט "לילך החיים שאחרי" שהופק עבור yes דוקו, מלווה את תהליך לידתה מחדש של לילך שם טוב...

הוזמנתי השבוע לראות את הסרט החזק והמרגש "לילך החיים שאחרי" שהופק עבור yes דוקו, את הסרט ביים הבמאי עמנואל רוזן שמלווה את לילך שם טוב בחמש שנים האחרונות ובסרט מתועדים איך חיים בצל טרגדיה אבל למרות הכאב והקושי מתוך ההריסות מצליחה לילך למצוא תקווה ומשמעות חדשה לחייה, לאורך הסרט אי אפשר שלא לנגב את הדמעות ופשוט לחשוב, הסרט מעורר הרבה מחשבה על החיים.
בערב המרגש נכחו קרובי משפחה וחברים שליוו את לילך בתהליך, כמו ח"כ אורלי לוי שסייעה לה, פרופסור משיח המסייע לנשים שכולות ורואה בכך שליחות אישית, במאי הסרט עמנואל רוזן, חברתה הקרובה, הזמרת חני דינור שעלתה לבמה וביצעה שירים שהלחינה עבורה, בן-זוגה כיום גבי, הזמרת דפנה ערמוני ועוד, בשיאו של הערב המרגש, לילך שם טוב הקריאה בפני הקהל קטעים אמיצים ומעוררי השראה מספרה. 



בקיץ 2010 ביום הולדתה  ה-37 של לילך שם טוב חרב עליה עולמה לאחר שהגרוש שלה איתי בן -דרור רצח בסכין את שלושת ילדיה- אור (5), רוני (8) ועומר (9), באותו יום ארור העולם עמד מלכת וחייה של לילך פשוט נהרסו, איך אפשר להמשיך לחיות אחרי טרגדיה כזו, אחרי רוע כזה שאינו נתפס, לקחת חיים של ילדים טהורים שלא חטאו, למה?


לאחר משפט שנמשך שנתיים ונתן ללילך סיבה לקום בבוקר, נגזרו על הרוצח שלושה מאסרי עולם מצטברים.
אלא שלאחר תום המשפט המתוקשר וגזר הדין המתבקש, תחושת ההקלה של לילך התחלפה מיד בוואקום גדול, עכשיו היא צריכה להמשיך לחיות,לתפקד והאם באמת היא מסוגלת כאשר יום יום המחשבות והכאב אינם נותנים מנוחה.
את הפרק החדש בחייה היא מקדישה לשתי מטרות, שכל אחת מהן משמשת סוג של נחמה,היא רוצה להפיץ את הסיפור שלה, להושיט יד לנשים המתמודדות עם אלימות בתוך המשפחה ולתת להן כח מסיפורה האישי ומהדרך שהיא בחרה להתמודד,והיא רוצה לחזור ולמלא את מה שלדבריה היתה ונותרה משאת חייה, להיות אמא, היא משתוקקת להיות אמא במיוחד לאור הטרגדיה שעברה.


בעיניי חובה לראות את הסרט ואת הגדולה של אישה, אמא שלמרות קושי בלתי נתפס בחרה בחיים, התרגשתי מאוד מהסרט על לילך שם טוב, התרגשתי לשמוע את השיר שנכתב על ילדיה, התרגשתי לראות את לילך ואת בן זוגה ואת התינוקת המהממת  שי - לי שהצטרפה למשפחה בהחלט מתנה ללילך אחרי שנים של סבל והתמודדות אך גם שנים של החלטה שאני רוצה לצעוד קדימה, כל הכבוד בהחלט מודל להשראה.


ממליצה לצפות בסרט " לילך החיים שאחרי" סרט חובה.
לינק לשיר 'כשאינכם', אותו הלחינה חברתה הטובה, הזמרת חני דינור ומבצעת אותו עם הזמרת דפנה ערמוני - https://www.youtube.com/watch?v=wDXg2b8Lc1k&feature=youtu.be
בימוי: עמנואל רוזן | צילום: עודד קירמה | עריכה: יאיר אלעזר | מוזיקה מקורית: שלומי קינן | הפקה: הילה מדליה, רוני מרדינגר – "מדליה הפקות".
הסרט "לילך: החיים שאחרי" הופק עבור yes דוקו, ישראל 2017
הסרט ישודר בבכורה ביום רביעי, 10.5, בשעה 21:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.
שידור נוסף: מוצ"ש, 13.5, 22:30  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה