יום ראשון, 14 במאי 2017

סרט הדוקו הישראלי 'הטובים לסיף'....

אתמול השתתפתי בהקרנת הבכורה של הסרט הדוקו ישראלי "הטובים לסיף" , ההקרנה התקיימה בסינמטק תל אביב כחלק מתחרות דוקאביב 2017, על הבימוי וההפקה של הסרט אחראית ליאת מר המוכשרת,נכחו בהשקה משפחת חתואל.
בסרט הדוקו המקסים הטובים לסיף מראים את סיפורה של שושלת הסייפים הותיקה מעכו ומאבקם להגיע לאולימפיאדת ריו בברזיל, לפני 45 שנה, הקים חיים חתואל מועדון סיף בעירו, עכו, מתוך שאיפה להביא את בני הפריפריה, ״ישראל השנייה״, לעיסוק בספורט תחרותי במקום שיסתובבו ברחובות.


החיבור בין ישראלי ממוצא מרוקאי לבין הספורט האירופאי הרים הרבה גבות בזמנו, אך זה לא מנע ממנו להפוך את משפחתו לאימפריית סיף ישראלית מיתולוגית, אימפריה שהביאה למשפחה, לעכו ולישראל כבוד והכרה בארץ ובעולם. בני משפחת חתואל ייצגו את ישראל בארבע אולימפיאדות: לוס אנג'לס 1984, ברצלונה 1992, אטלנטה 1996 ובייג'ינג 2008.  הישג שנחשב לתקדים בספורט ההישגי הישראלי.
אני חייבת לציין שמאוד אהבתי את הסרט, צחקתי, הבנתי כמה דברים על החיים, איך המטרה מקדשת את האמצעים, חיים חתואל אב המשפחה שנושם סיף ובשבילו זה חלק עיקרי בחייו, מקדיש את כל מרצו כדי שבני משפחתו ובנו ובתו ישברו שיאים בתחום ויביאו כבוד באולימפיאדה, מצאתי את עצמי חושבת כמה דבקות ועקשנות במטרה יש בתחום הספורט, ולקחת תחום של סיף ולתת את כל הנשמה בהחלט כבוד, אך גם המטרה גובה מחיר אישי ואת זה תצטרכו לראות ולהבין בסרט.


הבמאית ליאת מר מלווה את שושלת הסייפים העכואית באחד הרגעים הדרמטיים של המשפחה: חיים מאמן את שני ילדיו הבוגרים – מאור ודלילה, שניהם אלופי ישראל בסיף -  לקראת המשחקים האולימפיים בריו.

אלא שככל שהמתח לקראת האולימפיאדה עולה, גולש הדו-קרב אל החיים האמיתיים.
בכורה: יום רביעי, 24.5, בשעה 21:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.
שידור נוסף: מוצ"ש, 27.5, 22:45
דוקאביב 2017 – התחרות הרשמית
בימוי והפקה: ליאת מר | צילום: רואי רוט | עריכה: נעם עמית | ייעוץ עריכה: ארז לאופר | עיצוב פסקול: רונן נגל | מוזיקה מקורית: רן בגנו.
הסרט הופק עבור yes דוקו בתמיכת הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה ובשיתוף קרן משפחת דובקין, מפעל הפיס וקרן פרידריך אברט, ישראל 2017

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה