יום ראשון, 7 במאי 2017

זמן קריאה -"להקפיא את הזמן" מאת מיכל חמו-לוטם...

הספר " להקפיא את הזמן" שכתבה מיכל חמו לוטם לוקח את הקורא למסע של בת שמבקשת להבין את סיפור הגירתם של הוריה, בישירות כנות ואומץ רב היא מספרת על המסע שעברו, על ההשרדות שלהם, ועל התגברות על קשיים, שילוב של סיפורים מצמררים של הרפתקאות ושל חוויות מחשלות הכרוכות בסיפורה של מדינת ישראל הצעירה.


כשמיכל חמו לוטם יצאה למסע הכתיבה שלה היא מספרת שפחדה לפגוש גם חלקים אחרים של אביה ושלה, הרי לרובנו יש פנטזיה לגבי חלקים מסויימים בחיינו וקשה לנו להפגש עם החלקים המורכבים האפלים והקשים שהם גם נדבך נוסף, זוהי בת המבקשת להבין את סיפור חייהם של הוריה , כדי לחבר גם את סיפורה שלה ואת שורשיה, היא מנסה להבין גם מה השפיע על הוריה במהלך חייהם.
אהבתי את הישירות והכנות  של מיכל חמו לוטם בספרה המרגש "להקפיא את הזמן", שחוזרת לעברם של הוריה אברהם חמו,קצין משטרה ומאמן כדורסל אהוב, ומירה פרידמן חמו אשת חינוך רבת פעלים, הוריה הגיעו להשגים מרשימים למרות סיפור העבר שלהם, משפחת פרידמן שעוברת את מסע השואה ומנסה להפטר מהזכרונות הקשים, ומשפחת חמו שנחשפת לאנטישמיות הגואה במצרים בתקופה שבה חיו שם, שני ההורים יוצרים יש מאין למרות המסע המפותל בצל שואה ותקומה.
קטע מהספר: "אני נזכרת כיצד לפני כמה שבועות, באמצע יום עמוס, התבטלה לי פגישה. ואיך ניצלתי את הזמן להיכנס אל הורי בצהרי היום, והייתי עייפה כל כך - נשכבתי. הנחתי את ראשי על מסעד ספת העור החומה והגדולה שנמצאת שם שנים רבות, והתנמנמתי, שני הורי יושבים לידי, משיחים ביניהם בשקט, שלא להעירני. ואני נזכרת איך כשהתעוררתי הבטתי באמי, שחלטה בשבילי כוס תה, ובאבי, פניו חרושות קמטים, מביטות בי באהבה. ושאלתי אותו: "אבא, היית מקפיא את הזמן גם כיום?" והוא הביט בי במבט מחייך וענה "כמובן."
מיכל חמו-לוטם היא רופאת ילדים, מנהלת ויזמית, בין היתר ייסדה את ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים וכיהנה כמנכ"לית הראשונה שלו, את המכון למנהיגות וממשל בג'וינט ועוד. כיום היא סגנית נשיא לחדשנות בבית החולים שיבא. להקפיא את הזמן הוא ספרה הראשון.
הספר: להקפיא את הזמן,  מאת: מיכל חמו - לוטם.
הוצאת עולם חדש.
301 עמודים, 78 ש"ח.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה