יום ראשון, 17 בספטמבר 2017

זמן קריאה - "לנצח דיכאון" מאת קרן רוזנטל....

קרן רוזנטל רק בת 20 אבל במהלך חייה חוותה מורדות רבים בגלל התקפי דיכאון, בספרה החדש "לנצח דיכאון",אותו קיבלתי לסקירת קריאה נחשפתי לנפשה של בחורה צעירה שמספרת באומץ את מה שעברה עד גיל 20 ואני חייבת לציין שאחרי כל כך הרבה משברים בהחלט מדובר בבחורה עוצמתית מוכשרת ומדהימה, שלמרות שהחיים לא חייכו אליה היא הבינה שהיא היחידה שיכולה לעזור לעצמה למרות התקפי הדיכאון והקשיים שהיא חוותה שבהחלט אינם פשוטים, אני לא פסיכולוגית אך ליבי יצא אליה לאחר שקראתי את ספרה, והבנתי ממה שכתבה שיש לה עליות וירידות אך למרות הכל היא רוצה לעזור לאנשים שחווים דיכאון דרך הסיפור האישי שלה ודרך טכניקות שהיא סיגלה לעצמה כדרך חיים להתמודדות עם מצבה.
בספרה "לצאת מדיכאון" קרן מספרת על תחושת הזרות שחוותה כעולה חדשה מאנגליה שהתאקלמה בארץ, תהליך הגירושים של ההורים, מחשבות אובדניות לצד טכניקות ואסטרטגיות שסייעו לה להתגבר על הדיכאון ולשלוט במצב,"המון אנשים חושבים שדיכאון זה רגש אבל זו מחלה אמתית של חוסר איזון כימי במוח", היא מספרת באומץ.
קרן רוזנטל אולי רק בת עשרים, אבל במהלך חייה הספיקה לחוות עליות ומורדות רבים – כשהדיכאון ליווה אותה מגיל צעיר לצד מחשבות אובדניות. כיום, היא מוציאה לאור את ספר ביכוריה, הפותח לנו צוהר לעולם המתעתע של מחלת הדיכאון "שתמיד הייתה שם" לדבריה ומורדות שחווה בחייה רק הכבידו על המחלה.  
"תמיד היה לי דכאון, תמיד היה לי מצב רוח ירוד שלווה לעיתים במחשבות אובדניות", מספרת קרן, סיפור חייה של קרן מקבל טוויסט כאשר בגיל שמונה עזבה קרן יחד עם משפחתה את אנגליה והתמקמה במרכז הארץ, אחרי כמעט שנה בארץ הוריה החליטו להתגרש,כבר בילדות וגם בבגרות הרגישה קרן שהמחלה מקננת בה. בתיכון קרן טופלה על ידי מטפלים מקצועיים אולם הטיפול עצמו , לשבת בחדר סגור ולפרוק דברים אישיים עשה לה לא טוב
גם התרופות שקיבלה במסגרת אחד הטיפולים השפיעו בצורה לא חיובית וקרן נאלצה להפסיק את הטיפול התרופתי. בספרה החדש היא משתפת על הקושי לקבל טיפול פסיכולוגי ופביכאיטרי, על ההורים שהתקשו לתמוך ולהבין את המצב כפי שהוא, על היציאה מהבית בגיל מוקדם (גיל 19) הישר לעצמאות כלכלית (כדי לממן דירה שכורה) ועל הכלב חומי שפגשה במקלט של חיות והצליח להציל את חייה מהחלטה אובדנית במיוחד וגרם לה לרצות לחיות.
אל הכתיבה תמיד קרן נמשכה עוד מהיותה ילדה קטנה, אז שרבטה יומנים, חיברה סיפורים קצרים וכתבה כתבות לעיתון המקומי. כיום היא מפרסמת באתר THE MIGHTY, המנהל דיון פתוח על מחלות פיזיות ונפשיות שם גילתה את הכוח שיש בכתיבה על מחלה והתמודדות עמה וכן מעבירה הרצאות בנושא, בעזרת פרויקט מוצלח של הד סטארט גייסה קרן כסף להוצאת ספרה.
ספרה החדש "לנצח דיכאון" מורכב משני חלקים, הראשון עוקב אחר סיפור התבגרותה והתאקלמותה של קרן רוזנטל בישראל והתמודדותה עם התקפי דכאון והחלק השני מאגד טכניקות ואסטרטגיות שעזרו לה לסלול את דרכה חזרה לחיים עצמאיים, אורכו 100  עמודים.
את הספר ניתן לרכוש במחיר 69 ₪ ברשתות צומת ספרים סטימצקי או ישירות מאתר הוצאת לאור מדיה 10 http://www.media-10.co.il/
מדיה 10 - הוצאת ספרים לאנשים פרטיים הרואה את עצמה כמקום להגשמת חלומות ספרותיים של כותבי פרוזה, סיפורת מקורית, שירה, ספרי ילדים ועוד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה