יום ראשון, 10 בספטמבר 2017

זמן קריאה - ספר חדש - "אדם-שור" מאת חנוך כרמון הוצאה לאור סגול...

מבוסס על סיפור אמיתי  על כליאתו של סידי גיבור העלילה, בצינוק אפל בבית לחם, מבודד מהעולם, כאשר ברקע עומדת למבחן חברות אמיצה עם באסם, חבר מהרשות הפלסטינית והפרוטוקולים של 'צעירי ציון', מהווים עבורו עוגן והצלה ברגעי החרדה
הספר "אדם-שור", מאת חנוך כרמון, בהוצאה לאור סגול, מבוסס על סיפור אמיתי שחווה המחבר, במסגרתו הוא נכלא בצינוק, כאשר ברקע עומדת למבחן חברות אמיצה עם באסם (שם בדוי), חבר מהרשות הפלסטינית והפרוטוקולים של 'צעירי ציון', מהווים עבורו עוגן והצלה ברגעי החרדה והבדידות בהבנת האידאה של הטוב.
במהלך העלילה, סידי גיבור הסיפור, כלוא בצינוק אפל וטחוב בבית-לחם, מגולל לעצמו את מהלך חייו כדי שלא לאבד את שפיותו, תשוקות שידע במהלך חייו נמהלות בסיפורי מילואים מרתקים,המרתף החשוך שבו גיבור הסיפור שוהה, הופך לתא וידוי והזיכרונות לתובנות, סידי תועה בעיוורון באפלת המרתף ובמוחו הקודח, מתחלף כלאו הפיזי במבוך המיתולוגי הסבוך של 'אדם-שור', שממנו ייצא רק בזכות הארה שאליה יגיע בסופו של המסע הרוחני.
הספר הקולח ומרתק "אדם -שור" שמבוסס על סיפורו האמיתי של הסופר, שנכלא בצינוק אפל בבית לחם, מבודד מהעולם,מביא למחשבה עמוקה לגבי החיים איך אדם מאבד את חירותו ונמצא ברגעים של פחד ובדידות מוחלטת וברגע שיש את השקט הכפוי הזה מתחילים להתחדד תובנות ומחשבות על החיים ועל המשמעות שלנו,וגם ברגעים קשים חשוב להאמין שניצוץ של טוב יגיע.
לדברי חנוך כרמון, מחבר הספר: "בתא הווידוי בבית-לחם אני נאחז במיתוס מיוחד מהמיתולוגיה היוונית. מיתוס שמפיח בי רוח וכוח רצון לצאת לחיים חדשים: האגדה על 'אדם-שור'. אני נע בין התחושה שאני האדם-שור המפלצתי, שכלוא במבוך ובין המחשבה שאני תזאוס, בנו של מלך אתונה, שנשלח אל המבוך למצוא את האדם-שור ולהורגו. אני תוהה האם הגיעה שעתי להישלח כקורבן אדם אל המינוטאור? אולי אני הוא האדם-שור, נרדף ונלחם על חייו, נגד עצמו בזירת חייו. כלוא במרתף במקום ממנו איני יכול לצאת בכוחות עצמי, מבודד מהעולם"
קטע מתוך הספר 'אדם-שור' – 'שעת נעילה':
'צעקות רמות נשמעו לפתע מחוץ לבית. בתחילה, נדמה היה כי מדובר בריב משפחתי, אך לאחר כמה דקות של המולה, נשמעו דפיקות חזקות כהלמות פטישים בדלת הכניסה לביתו של באסם. "אללה הוא אכבר! אללה הוא אכבר!",  נשמעו הקריאות. באסם החוויר ויצא לראות מה קורה. כעבור דקות מספר חזר מבוהל. בינתיים ג'מאל ובולוט הספיקו להיעלם. לא שמתי לב לדבר.
באסם אחז בבהילות בזרועי וזירז אותי לבוא בעקבותיו, הוא הוביל אותי במורד מדרגות אל מרתף הבית, הבטיח שהכול יהיה בסדר, השביע אותי שלא להדליק את האור והראה לי את המקרר הקטן שעמד בפינה. דלת הברזל ננעלה מאחורי באסם על סוגר ובריח, ואני הרגשתי כמו בארון קבורה שסתמו עליו את הגולל. מצאתי את עצמי כלוא ללא תקווה בעולם ספוג בריח מוות. קברו אותי בעודי בחיים.
המעבר מהיותי אורח מכובד למעמד של איש חסר-ערך המושלך לבור, מופקר כניצוד הממתין לציידים אכזרים, שטופי שנאה ונקמה, טלטל אותי. הפחד החל לקנן בי'.
מדוע נכלא סידי ? מה קרה לו 'בסעודה האחרונה' ? מה הקשר לפרוטוקולים של צעירי ציון ? מיהי מרים הקדושה ולמה הוא חש 'פחד אלוהים' ? מה הייתה ההחלטה הגורלית שהשפיעה על סידי ומה הקשר לרולטה מזרח תיכונית ?
חנוך כרמון, סופר, אמן ופסל, אב לשניים וסב לארבעה, בעל תואר ראשון בהיסטוריה וחינוך ותואר שני במנהל עסקים. החל את הקריירה הספרותית והאמנותית בשנת 2008. הספר אדם-שור, הינו ספרו האוטוביוגרפי הראשון. הספר 'קתרזיס ואני', הינו ספרו השלישי. ספרו השני 'לגעת בפרויד בשתי מערכות', שעלילתו מתרחשת בכרתים ובהשראתו של פרויד, הסופר מפליג במסע בדיוני בים של יצרים, תוקפנות, אהבה ופחד, זכה להצלחה רבה.
חנוך כרמון מתמחה בציור בצבעי אקריליק ומפסל בקרמיקה בסגנון סוריאליסטי, בין יצירותיו: 'האדמה בוערת', 'סערת רגשות', 'אדם – ואדמה' ו'הרקדנית'.
החל מחודש ספטמבר - ניתן לרכוש את הספר 'אדם-שור',
ברשתות הספרים סטימצקי וצומת ספרים
הוצאה לאור: סגול
מחיר לצרכן: 84 ₪




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה