יום חמישי, 14 בספטמבר 2017

זמן קריאה - הספר "הנשף" מאת אנה הופ....

הספר "הנשף" שכתבה אנה הופ הגיע אליי לסקירה ומאוד התרגשתי לקרוא את הספר, קראתי אותו ממש בשקיקה ספרים שעוסקים בהבנת האדם, בפסיכולוגיה, מאוד מדברים אליי, ואת הספר "הנשף",קראתי במהירות כי הספר ממש סוחף, וממש נכנסתי לתוך הסיפור עם רחמים עצומים על אלה גיבורת הספר ועל חבריה במוסד הסגור שרסטון, הרגשתי הרבה אמפתיה כלפיהם ואיך יכול להיות שבמקום עם טירוף ונוקשות יש גם טעויות וגם חיים שפשוט לקוחים מתוך חלום בלהות, אך בכל המקום הזה יש גם מעט תקווה ניצוץ של אנושיות שמגיע מהריקוד, ששם בעצם מתחיל סיפור אהבה מרגש כנגד כל הסיכויים,

הם ישלחו אותך לשרסטון ואף פעם לא תצאי משם, היא קמה ותפסה בידה של אחת האחיות שחלפו על פניה, "רגע. יש כאן טעות!" האישה התנערה ממנה, "שבי ותשתקי," "לא! את לא מבינה – יש כאן טעות, אני לא מטורפת,רק שברתי חלון, אני לא מטורפת."מוסד שרסטון, היא שמעה על המקום, מאז שהייתה ילדה קטנה, בכל פעם שמישהו עשה משהו מטופש המוסד למשוגעים,לעניים.
רומן על תשוקה ועל אובססיה מסוכנת, על שפיות ועל טירוף, ועל מי שבכוחו לקבוע מי משתייך לאיזו קטגוריה.
אלה פיי נשלחת למוסד שרסטון אחרי שניפצה חלון במפעל שבו עבדה מילדות. אלה יודעת שהיא אינה משוגעת, אך לפני שתוכל להשתחרר מהמוסד היא תצטרך לעטות על עצמה מסכה ולשחק על פי הכללים, ג'ון מליגן הוא מטופל במחלקה הסגורה,הוא אפוף יגון על מות בתו ואינו מסוגל לחשוב על חיים מחוץ לגבולות המוסד, כשאלה רצה לכיוונו בוקר אחד בניסיון לברוח מהמקום שבו מצא מפלט, משהו מתעורר בו, צ'ארלס פולר, רופא זוטר בשרסטון, להוט להותיר את חותמו בעולם המדע,כאשר התשוקה הופכת לאובססיה הוא יעשה הכול כדי להגשים את מטרתו. 
הנשף הוא סיפור אהבה היסטורי המתרחש בקיץ השרבי של שנת 1911, במוסד לחולי נפש בפאתי אדמות הבור של יורקשייר, במקום שבו חומות גבוהות וחלונות מסורגים חוצצים בין גברים ונשים, שוכן אולם נשפים מרהיב ורחב ידיים, שבו פעם בשבוע, למשך ערב אחד, מבוטלת ההפרדה והמטופלים נפגשים כדי לרקוד, באולם הזה נפגשים אלה, ג'ון וצ'רלס והמפגשים הללו עתידים לשנות את חיי שלושתם לעד.
אנה הופ נולדה במנצ'סטר ולמדה באוניברסיטת אוקספורד ובאקדמיה המלכותית לאמנויות הבמה (RADA). היא עוסקת בכתיבה ובמשחק, והופיעה בין השאר בסדרה הידועה ד"ר הו,הנשף נכתב בהשראת סיפורו האמתי של סבא רבא-רבא שלה.
הספר: "הנשף", מאת: אנה הופ
הוצאה תמיר/ סנדיק, תרגום מאנגלית שי סנדיק.
מצרפת קישור לדף ההוצאה תמיר/סנדיק
392 עמ' | 98 ₪

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה