יום ראשון, 3 בספטמבר 2017

זמן קריאה "להיות רופא בעידן הבערות מרצון" מאת בנימין מוזס....

בימים אלה רואה אור הספר "להיות רופא בעידן הבערות מרצון" מאת בנימין מוזס. ספר זה פותח את סידרת "גשרים" של הוצאת מאגנס – סידרה חדשה בעריכת פרופ' אריאל הירשפלד העוסקת בעיון בתרבות על כל פניה ונועדת לקהל שוחר התרבות כולו.
לצד הרצון לדעת רובץ תמיד גם הרצון שלא לדעת, לכל גילוי מדעי או רוחני יש, בעיקר בתחילת דרכו, מתנגדים המסרבים להכיר בו. לא רק המגלים הגדולים, כקופרניקוס והתיאוריה בדבר תנועתו של כדור הארץ וכוכבי הלכת סביב השמש או ויליאם הארווי וגילויו של מחזור הדם, זכו לדורות של שוללים וספקנים, אלא גם חוקרים בני זמננו שגילו דברים מהותיים וגורליים על אודות המחלות הנפוצות ביותר. ולא רק הכנסייה או דוקטרינות עתיקות עוצרות את הידע בדרכו אל הפרקטיקה הרפואית, אלא גם אינטרסים כלכליים, פוליטיים ויצרי תחרות קטנוניים.
הספר המרתק "להיות רופא בעידן הבערות מרצון", מביא איתו הרבה למידה וידע לגבי ההתייחסות למחלות, הרבה מאיתנו מאוד פוחדים אפילו מלשמוע על המילה מחלה, ואם חס וחלילה נאלצים להתמודד עם מחלה אז בכלל נכנסים לסטרס ורואים את הגרוע מכל, מאוד קשה להתמודד עם חוסר וודאות ששומעים שחלינו לכן הספר המצויין הזה מראה שידע זה כח וכמה שנדע ונבין ולא נלך בעיניים עצומות כך יהיה לנו יותר קל בהתמודדות עם מחלות, והבנה שהעולם מאוד השתכלל בהתמודדות עם המחלות ודרך הריפוי שלהן.
היום כשהמידע על המחלות ודרכי ריפויין המקובלות אינו חסוי עוד בשיח הרפואי המסורתי, והוא גלוי ונגיש ברשת המקוונת וכל אחד יכול ללומדו, צומחות סביבו דרכים חדשות להסתירו, לעוותו, דרכים שבני מוזס מכנה "בערות מרצון",חרושת של אמונות וידיעות לכאורה הנוצרות דווקא היום, בתוך הרשת, סביב הנושאים הבוערים של הבריאות והמחלה: לחץ הדם, מחלות נפש, טרשת העורקים, השמנה ורזון, סוכרת, אלצהיימר, הומיאופתיה ועוד.
בשורה של רשימות מבריקות וקולחות מציע ד"ר בנימין מוזס, רופא פנימי מומחה ומבקר תרבות נועז, מבטים חדשים בחיינו סביב הבריאות וחרדותיה. מוזס פורש בפנינו תמונת ענק של הרפואה במאות השנים האחרונות, ומתמקד בתוכה בעשרים נושאים בוערים. הוא מפרק בקלות הרים של דעות קדומות, נוגע בפקעת הקשרים שבין פחדים, אינטרסים, אמונות וחרדות, תוך קשב דרוך למצבו של האדם העכשווי – קשב רווי חמלה וחוכמה.
ספרים נוספים בסידרה:
סטיבן גרינבלט, התפנית – זוכה פרס פוליצר
ונסן למיר, ירושלים 1900
נפתלי וגנר, מוזיקה קטלנית
ד"ר בנימין מוזס:
בני מוזס הוא רופא פנימי ואפידמיולוג קליני. משמש כרופא יועץ בקהילה ועוסק במחקר עיוני של הממשק בין מדע, רפואה וחברה. בעבר היה רופא בכיר במחלקה הפנימית בבית חולים שיבא, מרצה בכיר לרפואה פנימית באוניברסיטת תל אביב,  פרופסור חבר באפידמיולוגיה קלינית באוניברסיטת קולומביה בניו יורק, מנהל יחידה לחקר החשיבה הקלינית במכון גרטנר ומנהל מדעי של המכון הלאומי לחקר שירותי הבריאות ומדיניות הבריאות. פרסם מאמרים רבים בעיתונות המדעית ובעיתון "הארץ". כמו כן פרסם כשבעה ספרים. תוצאות מחקריו העיונים ראו אור בשלושה ספרים שיצאו בהוצאת מאגנס בעשור האחרון: "אדם חסר פנים: משבר הזהות של הרפואה המודרנית", "האמת של הרפואה המדעית" ו"הפוליטיקה של האמת המדעית".
הספר: להיות רופא בעידן הבערות מרצון
מאת: בנימין מוזס
בעריכת אריאל הירשפלד
הוצאת מאגנס
237 עמודים, 88 ₪ (66 ₪ דיגיטלי)


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה