יום שלישי, 5 בספטמבר 2017

זמן קריאה - "דיאלוגים על שפת הים" מאת ליהי קן - דר.....

הספר "דיאלוגים על שפת הים" (הוצאת אופיר ביכורים), מספר את סיפורה האישי של ניצה, בחורה צעירה ועיוורת שהוטרדה מינית בגיל 7, על ידי בחור בן 17 שהיה הבייביסיטר שלה, ניצה פונה לליהי בעקבות ספרה הראשון "פרח ושמו סיגל" כדי שתעזור לה לכתוב את סיפורה האישי,לאורך כל הסיפור, ניצה וליהי נפגשות כל פעם בחוף אחר לאורכה של הארץ, ניצה מעמידה את ליהי במבחנים על מנת לראות אם הינה מתאימה לתפקיד.

" ומה אם לעולם לא אוכל לאהוב מישהו ולהתמסר לו כפי שחברותיי מסוגלות בלב שלם? ומה אם לעולם לא אוכל באמת ובתמים לאפשר לך לגעת בי בצורה מושלמת ומקיפה בכל גופי, בלי רצון שתפסיק או בלי רצון להירתע... ומה אם לעולם לא אקים משפחה ובית, ולא יהיו חתונה, חבר ויחסי מין עם בני המין השני, כי הצלקת יותר מדי כואבת יותר מדי שם במרכז?.."
דרך קריאת הספר מבינים את הקושי הרב של מי שעוברת ניצול מיני, מאוד לא פשוט להבין כמה אותה בחורה סוחבת איתה לאורך שנים ושהפצע אינו מגליד לעולם, האדם שמנצל ממשיך בעולמו הוא גונב רגעים של הנאה מינית ומשאיר את אותה ילדה מצולקת נפשית, הסיפור מציג את תחושותיה של ניצה ואת הרצון להוציא מליבה את הסוד הכמוס והיא בחרה בליהי לאחר מבחנים שהיא העבירה אותה כדי שתבין את עולמה הפנימי.
סיפור עוצמתי, שמוביל אותנו אל תוך המחשבות של בחורה שהוטרדה מינית,הקושי בלסמוך על אנשים ולהיכנס למערכות יחסים, התלבטות בזהות המינית ועוד, ספר שמעורר הרבה מחשבות במיוחד לאור העובדה המצערת שאחת מכל שלוש נשים עוברות פגיעה מינית במהלך חייה, ולעיתים הפגיעה היא מאדם שהכי קרוב.
בדיאלוגים על שפת הים נחשפת בפנינו סיפורה האישי של ליהי, שהמשיכה בחייה למרות הכל ורוצה לעזור ולשתף עם אחרים מה שחוותה, לטעת תקווה בנשים וגברים שגם נפגעו במהלך חייהם ולהגיד להם שהם לא לבד, הספר מראה שבעזרת פתיחות והבנה ומישהו שנמצא שם באותו דיאלוג בהחלט אפשר לעבור מסע חיובי לכיוון של שינוי.
ליהי קן-דר, כתבה את הספר כשהייתה בת 22, אך רק כיום כ-15 שנה לאחר מכן, החליטה להוציאו לאור, זהו ספרה השני של ליהי, ספרה הראשון "פרח ושמו סיגל", עוסק בתיק האימוץ שלה.
ניתן להשיג את " דיאלוגים על שפת הים " בחנויות הספרים המובחרות או באתר האינטרנט של ההוצאה בכתובת http://www.ofir.org.il.
מחיר מומלץ לצרכן  54 ש"ח, הוצאת אופיר ביכורים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה