יום ראשון, 1 באוקטובר 2017

זמן קריאה - "עולם אחר לגמרי" מאת רן ארהרר

מנוי במסרים

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת המסרים בתפוז

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל

זמן קריאה - "עולם אחר לגמרי" מאת רן ארהרר

זמן קריאה - "עולם אחר לגמרי" מאת רן ארהרר
ספרו החדש של רן ארהרד, "עולם אחר לגמרי" הוא רומן המבוסס בחלקו על סיפור אמתי ועוסק בתהליך ההחלמה של מתמודדות סרטן,הספר מציג את תפיסת עולמו של רן ארהרד, ששינה את חייו לאחר 'קריאת ייעוד' שקיבל, נטש את עולם ההייטק וכיום מלווה נשים להחלמה מואצת ממצבים מורכבים.
לאחר קריאת ספרו המרתק של רן ארהרד "עולם אחר לגמרי", נפלו לי הרבה אסימונים שתמיד הייתה לי תחושה מסויימת לגביהם אך אחרי הקריאה הם התחדדו יותר ויותר, כמה מאיתנו שומעים בלי סוף על עוד חולה סרטן שגם אחרי טיפולי כימוטרפיה קשים מנשוא עדיין מצבו אינו משתפר ואף ישנה הרעה, ולאחרונה לצערי הרב אני נתקלת בהרבה אנשים יקרים שחלו וגם נפרדנו מהם, באמת עצוב.
בספר "עולם אחר לגמרי" מתמודדת גיבורת הסיפור יעל עם סוגייה מאוד כואבת מצד אחד מודיעים שחלתה בסרטן השד, ומצד שני היא מתבשרת שלאחר טיפולים קשים היא נכנסת סוף סוף להריון עם תאומים, ומפה מה עושים , עוברים טיפולים רגילים עם מסכת יסורים, או שנפתחים למשהו שונה אחר שמנסה לגעת בשורשים של המחלה ולהבין למה יעל חלתה? ואיך מטפלים בזה בצורה שונה, אחרת, ולא בתרופות, כימו, כריתת שד ועוד...
יעל אופק גיבורת הספר בת 35 ,מנהלת מצליחה בחברת היי טק גדולה עם כל הלחצים שכרוכים בעבודה תובענית שכזו,נשואה לאבנר, וגם שנדמה שעולמה חרב עליה לאחר גילוי הגידולים האלימים בשד, יעל יוצאת למסע מפתיע ומטלטל בהחלט נכנסתי לעולמה ועברתי איתה את המסע הזה, שגם טוב לכל אדם שרוצה לעשות פסק זמן מהחיים הלחוצים.
אני חושבת שזהו ספר חובה לחולי סרטן, לבני משפחתם וגם לכל קורא, הספר מרתק ונותן הבנה שונה על החיים, והכי חשוב שלמרות המספרים המזעזעים של החולים בסרטן תמיד יש תקווה, אסור לאבד אמון, ותמיד צריך להסתכל על עוד אפשרויות ועוד אלטרנטיבות ולא רק על מה שהרפואה מציעה היום לטיפול בחולים, כי זה מה שהרפואה יודעת ועובדתית זה לא מספיק.
"אין לי דרך להסביר את השינוי שחל בחיי", מודה ארהרד, "בלי שום רקע בנושא התחלתי לראיין אנשים שחוו 'נס רפואי' ועם הזמן הרגשתי שאני מבין משהו משמעותי לגבי החלמה, את הידע הזה אני מיישם במפגשים עם נשים בתהליך החלמה ממחלות קשות"
"בכל שנה נפטרים בישראל כ – 11 אלף בני אדם מסרטן, אני מאמין שזה לא אמור להיות ככה,שבעוד עשור או שניים המספרים ירדו דרמטית, בעיקר בזכות שינוי תודעתי, שאני ואנשים כמותי עוזרים להטמיע" מסביר ארהרד.
כיצד בא שינוי תודעתי זה לידי ביטוי?
גלית הבדלה, מתמודדת ומטופלת של ארהרד היא דוגמא חיה לאמונה זו, גלית פגשה בסרטן שד גרורתי כולל גרורה בעצם הירך וגידול די גדול בשד. היא סירבה לקבל כימותרפיה והקרנות ועברה עם רן תהליך של ליווי להחלמה. כעת היא נקייה לחלוטין.
"פגשתי סרטן לפני שנה וחצי, עשיתי המון דברים אבל משהו היה עדיין חסר", מעידה גלית."ואז התגלגלה אלי טיוטת הספר 'עולם אחר לגמרי' של רן ארהרד, לא הצלחתי להניח אותו מידי. קראתי אותו בשטף ונפעמתי, זה היה כאילו מישהו מדבר אותי. מאז רן הפך למרפא הרגשי שלי, והסרטן נפרד ממני באהבה. אני נקייה, בריאה ומאושרת (ללא כימו'...). "לתחושתי זה ספר חובה לכל מי שמתמודד עם המחלה ולכל מי שקרוב לפוגשי סרטן. הספר ומה שקרה בעקבותיו שינה את חיי והעלה אותי בכמה מדרגות בדרך להחלמה".
 גם אורית אלבז, שפגשה את רן בזמן אשפוזה במחלקה האונקולוגית כשהיא סובלת כאבים עזים ומחפשת הוספיס עברה עם רן תהליך דרמטי:
"כשמצאתי את האנשים שילוו אותי ולא ירפו היה ביניהם אדם אחד שראה מעבר. ראה ניצוץ. ראה את המלחמה שלי בכאב ובשחור.. נכנס עמוק וראה את הלב שרצה להמשיך לפעום. אז ידעתי שניצחתי! את התודה הזאת אני חבה לרן שראה ודאג להזכיר לי כל יום שהוא רואה את הניצוץ הזה. בזכות האמונה הענקית שלו בי, אני כאן".
"זהו ספר מעורר השראה ומעניק דחיפה לחיים לנשים המתמודדות עם מחלות קשות", מסכם רן ומוסיף: אני רואה בספרי "עולם אחר לגמרי" שליחות, דרך להעברת מסרים עמוקים. כעת אני מבין שחלק מהותי מהייעוד שלי הוא להפיץ בעולם את בשורת ההחלמה האמתית".
"יש לי סרטן".
"לא נכון!", טוהר קוראת וקיפאון פושה בה. היא לא זזה. אני חושבת שלראשונה, מאז שאני מכירה אותה, אני רואה אותה מחווירה, דוהה, הצבע הולך ואוזל מפניה.
אני מבקשת להקל עליה ומוסיפה, "זה בשד". משהו מתחיל להפשיר בה, "טוב, מזה את תצאי." כשהצבע והחיוניות חוזרים אליה, היא ממשיכה: "מזה אפשר לצאת".
"עולם אחר לגמרי " מאת: רן ארהרד  / הוצאה עצמית/ 358 עמודים / מחיר מומלץ: 88 שקלים / ברשתות הספרים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה