יום ראשון, 12 בנובמבר 2017

סרט חדש "בית ספר לחיים"...

השבוע הגעתי לסינמטק בתל-אביב כדי לצפות בסרט המקסים "בית ספר לחיים", שחשוב מאוד שכל סגל ההוראה במדינת ישראל יצפה בסרט המופלא הזה, שבו מורה אחת הצליחה לרגש במיוחד.

בבית הספר של החיים לעולם לא מפסיקים ללמוד... פלוראנס היא מורה בבית ספר יסודי המסורה לתלמידיה, כשהיא פוגשת את סשה הקטן, ילד במצוקה, היא תעשה הכל כדי להציל אותו, היא אפילו תנטוש את חייה כאם וכרעיה, ויתרה מכך, תטיל ספק בייעודה.
כשצפיתי בסרט גם קיבלתי תובנות מעבר גם כאמא לילדים, גם כאישה עובדת, הרבה אסימונים נופלים במהלך הצפייה בסרט, וגם הבנה לנפשם של הילדים, אנחנו כל כך ממהרים במירוץ החיים, בשגרה שלעיתים כדאי להתבונן פנימה ולא לפעול על אוטומט שגרתי, ממש ממליצה לראות את הסרט ולקבל תובנות, שאפשר גם אחרת.
סרט מדויק שמצליח להביא את היופי הייחודי שבמקצוע ההוראה **** Figaroscope))
סרט שמאמין בחיים בכל פעם מחדש ****  ((Le Parisien
סרט קצבי וחכם, מלא תשוקה, מרגש ומרומם ****  (l'Express)
דיוקן מרגש של מאבקה של מורה (Studio Cinelive)
סרט חזק שתופס את המהות של מקצוע ההוראה, הכל מתואר בקפידה ובמינון מחוכם (le point)
לצפייה בטריילר :
צרפת 2017, צרפתית תרגום לעברית ואנגלית, 105 דקות
החל מתאריך 16 בנובמבר בסינמטק תל אביב ובכל רחבי הארץ,  בהפצת עדן סינמה.
היוצרים:
הלן אנג'ל
במאית ותסריטאית. ילידת ניס, בוגרת בית הספר לקולנוע לה פמיס. שני סרטיה הקצרים הראשונים היו קומדיה ודרמה חברתית. סרטה הקצר השלישי "חיים פריזיאיים" זכה בפרס חביב הקהל בפסטיבל הנחשב קלרמון פרר. סרטה הארוך הראשון "עור של גבר לב של חיה" זכה בפרס נמר הכסף בפסטיבל לוקרנו בשנת 1999. הסרט הוא סרטה הארוך הרביעי.
שרה פורסטייה
שחקנית, בת 31, זכתה בשני פרסי סזאר, אחד כשחקנית המבטיחה והשני, פרס לשחקנית הראשית על הסרט "שמות של אהבה". פורסטייה נולדה בקופנהגן וגדלה בפריז. את התפקיד הראשון שלה בקולנוע גילמה בגיל 13. אחר כך הופיע בתפקיד הראשי בסרט של עבדל לטיף קשיש. עליו זכתה בשלל פרסים. כמה שנים אחר כך הופיעה על הבמה במחזה של פלוריאן זלר "שעה של שקט". הופיעה גם בתפקיד הזמרת פרנס גאל בסרט על חייו של סרז' גינסבורג, ובסרטו של מישל לקרק "שמות של אהבה" עליו זכתה שוב בשלל פרסים. על תפקידה כאמא לא מתפקדת בסרטה של עמנואל ברקו "בראש מורם" היתה מועמדת לפרס הסזאר לשחקנית משנה. השתתפה בסדרה שביים חיים בוזגלו "לחיות מחדש" שצולמה בחלקה בישראל בשנת 2008 וביקרה כאן במהלך הצילומים. ביימה שלושה סרטים קצרים והשנה ביימה את סרטה הארוך הראשון "M" בו גם שיחקה.
ונסן אלבז:
שחקן, יליד פריז בן למשפחה יהודית. החל את דרכו על במת התיאטרון. בקולנוע התחיל את דרכו בסדרת הקומדיות "באמת אני לא משקר". מאז הופיע בעשרות סרטים בהם "אני סומך עלייך" סרטו של חברו פסקל אלבה שצולם ברובו בישראל היה מועמד לפרס סזאר ולפרס מולייר, פרס התיאטרון הצרפתי .   


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה