יום רביעי, 22 בנובמבר 2017

זמן קריאה- "ריצפה" מאת: יצחק גיסיס הוצאת פרדס...

את הספר הנפלא "ריצפה" שכתב יצחק גיסיס גמעתי ברצף ללא הפסקה וזה אומר שזה ספר שנכתב בצורה קולחת ומרתקת,

ריצפה היא בתה היחידה של יפה רפפורט שנולדה מרומן של אהבה מהפנטת אך בלתי אפשרית עם צביקה קיבוציניק מיגור שגדול ממנה ביותר מעשור, יפה נכנסה ממנו להריון אך נאלצה להנשא לאבנר בן כיתתה ולא לחיות עם אהובה, לאחר שריצפה נולדה ,אבנר שבמקצועו מרצה למקרא באוניברסיטה, בחר את השם לתינוקת למרות סירובה של האם.
כבר מהשם שניתן לילדה ריצפה אפשר להבין את סערת הרגשות שהיא עברה במהלך חייה, שם נדיר מהתנ"ך ע"ש רצפה בת איה, אם מסורה וכואבת שילדיה נרצחו ונאסר עליה לקבור אותם, שזוהי טרגדיה בפני עצמה, ופירוש נוסף יש לשם גחלת לוהטת,כזו שהייתה על מזבח בית המקדש שבירושלים, וריצפה המסכנה עברה תלאות רבות כיאה לשמה.
דרך יומן שמתגלה לריצפה היא מגלה את כל סודותיה של אמא ומבינה בעצם כמה סבל ויסורים היא עברה, ובעצם שאמא חיה בין שני עולמות האהבה לצביקה אהוב נעוריה וחיי ואהבה דמיונית לשחקן המפרי בוגרט ,הנישואים לאבנר מביאים את האם לשברון לב, וולתהפוכות טרגיות, צריך לקרוא את הספר בכדי להבין כמה אסור להורים להתערב באהבה חזקה, כי לעיתים המחשבה שאני עושה טוב ועוזר אינה מחשבה נכונה והחיים אחר כך בהחלט מראים שזוהי שגיאה שאינה ניתנת לתיקון, דמעתי עם ריצפה הבת שקראה את יומנה של האם יפה והתחילה להביט יותר בחמלה על אמא ובכלל על חייה שגם לא היו מאושרים במיוחד.
עלילת הספר מתרחשת בחיפה של שנות השישים, רחובותיה, בתי הקולנוע ובתי הקפה שבה. המראות והניחוחות של אז, מהווים תפאורה לעלילה מפותלת ורבת תהפוכות שסופה טראגי.
על המחבר:
יצחק גיסיס, בן 71, גמלאי של משטרת ישראל ודוקטור לארכיאולוגיה, מתגורר ברמת ישי שבעמק יזרעאל ספרו הראשון, 'קן דרורים בגולגולת שור', יצא לאור בהוצאת גוונים ב 2015.
ממליצה לקרוא את הספר, ספר מופלא בעיניי.
הספר: ריצפה,  מאת: יצחק גיסיס.
הוצאת פרדס
179 עמודים, 79 ש"ח.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה