יום ראשון, 17 בדצמבר 2017

זמן קריאה לילדים "למה יותם בלילה לא נרדם" מאת זהבה שרמן...

הרבה הורים לילדים קטנים מתמודדים עם השאלות איך הילדים מסתדרים בגן ובבית הספר, כי לרוב כששואלים את הילדים הם עונים הכל בסדר בלי לפרט הרבה, בספר המקסים "למה יותם בלילה לא נרדם" שכתבה זהבה שרמן, עולים נושאים של תזונה נכונה, של סוד שיותם מסתיר מהוריו שקשור להחלפות הכריך עם חברתו אילת, ומהלך הלילה יותם חושב עם עצמו מה לעשות, האם לספר להוריו? וקשה לו להרדם בגלל המחשבות הטורדניות, הספר פותח צוהר להורים בכך שהם רואים את התהליך שעובר עלך יותם ומקבלים כלים דרך הסיפור איך ללמד את הילד לפתור בעיות ולדבר בגילוי לב על נושאים שמטרידים אותו, בהחלט שיעור לחיים, שכדאי פחות לשמור בבטן כי זה עלול להזיק.


הסיפור נולד בעקבות סיפור שסיפרה אחת הנכדות של הסופרת, בכל יום בזמן הפסקת האוכל הבחינה הנכדה כי החברה שיושבת לידה אינה מביאה כריך לכיתה. הנכדה סיפרה על כך בבית ואז האם החליטה לצייד את ביתה כל יום בכריך נוסף עבור החברה, כששמעה הסבתא את הסיפור נולד לו ספר ילדים חדש שמזמין לדיאלוג מרגש את הילד וההורה.
הספר הכתוב כולו בחרוזים מלא תובנות על מזון בריא וחשיבות ארוחת הערב המשפחתית  וכן על חברות בכיתה ועזרה לזולת, הספר מביא הרבה ניסיון חיים לתוכו ופונה לקטנים ולגדולים כאחד, במטרה להמחיש כמה חשוב שלילד תהיה כתובת אצל ההורה, לשיתוף תחושות ורגשות .  
מאחורי הספר החדש עומדת זהבה שרמן, לשעבר מנהלת אולפני עולים מטעם משרד החינוך, מורה ומדריכה לייעוץ הורי וזוגי. כיום שרמן  ממשיכה לכתוב, כפי שעשתה כל חייה, כאשר הניסיון העשיר שצברה בתחום הייעוץ ההורי הופך את ספר הילדים החדש לחגיגה חינוכית לכל הגילאים.
הספר: למה יותם בלילה לא נרדם,   מאת:זהבה שרמן
מחיר:59 ש"ח
הוצאה:מדיה 10
זהו ספר נוסף מהספרייה של מדיה 10 - הוצאת ספרים לאנשים פרטיים הרואה את עצמה כמקום להגשמת חלומות ספרותיים של כותבי פרוזה, סיפורת מקורית, שירה, ספרי ילדים ועוד. ניתן לרכוש את הספר ברשתות צומת וסטימצקי או ישירות מאתר החברה  http://www.media-10.co.il/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה