יום שבת, 23 בדצמבר 2017

זמן קריאה- "נרקיסים בקיץ" מאת שולה ברנע...

הספר נרקיסים בקיץ שכתבה שולה ברנע, כתוב בצורה נפלאה, מקבץ סיפורים קצרים שמכל אחד מהם ניתן ללמוד הרבה, כמו השם של הספר נרקיסים בקיץ, כך הסיפורים כי הרי הנרקיסים פורחים בחורף ולא בקיץ, לכן מה שנראה ברור מהסיפורים ממבט ראשון, אינו ברור ממבט שני הסיפורים אינם תמימים כמו שהם נקראים בקריאה ראשונה, וזה הופך את הספר למושך והיה לי את הרצון לקרוא את הסיפורים שוב ולהבין אותם בפרשנות נוספת.

שולה ברנע כותבת על אהבות הפורחות ומרקיבות, על ילדים הגדלים ופורשים כנפיים ועל מבוגרים המחפשים את ייעודם, סיפורים שפוגשים אותנו בהחלט בחיים ,אך הנופים המוכרים מוצפים במהרה בזרם של פנטזיה פרועה ומסעירה, נער מאוהב הופך לכריש, וגבר חששן מתגלגל בחזיר, אלמנה מגדלת אפרוח פלאי שישיב אותה לגדולתה, ונערה הסובלת ממחלת עור משונה מוצאת אהבה בזכות חצאית קצרה.
שולה ברנע מפתיעה את הקורא בהתבוננות חדה ואירונית ומציגה את דעותיה באמצעות שפע של רסיסי דמיון ססגוניים. היא מוצאת דימוי מפתיע לקונפליקטים מכל סוג,ברנע מטיבה להציג את המגוחך ואת המופלא ואינה מחפשת נחמה, אלא מאזינה לצעקה הסמויה שאוזנה הרגישה קולטת ומגבירה אותה עבור הקורא, אהבתי מאוד את הסיפורים ואת התובנות שקיבלתי מקריאתם.
שולה ברנע , מנחת הורים, זוגיות, זוגיות, גיל שלישי וביבליותרפיה, שימשה מורה ויועצת חינוכית לילדים ולמבוגרים והייתה אחראית להקמת בתי ספר להורות ולמשפחה במחוז תל אביב במסגרת החינוך הבלתי פורמלי.
הוציאה את ספרי השירה: "מילה" הוצאה עצמית 2009, "קורים" הוצאה פיוטית 2011, "קרוב אל האמת" הוצאת פרדס 2014.
הספר: "נרקיסים בקיץ",  מאת:שולה ברנע
עורכת: הגר ינאי, הוצאת סטימצקי.
223 עמודים, 94 ש"ח.






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה