יום שני, 12 בפברואר 2018

זמן קריאה- "המהפכנים הגדולים בהיסטוריה" מאת עופר ריחני, הוצאת סטימצקי...

המאה העשרים, הידועה כמאה העקובה מדם ואש קרבות, הצמיחה מהפכנים רבים,רודנים שלטו במדינות רבות ברחבי הגלובוס והשליטו משטרי אימה,הם הביאו את בני עמם לחרפת רעב תוך שהם מעבירים אותם עבודות פרך מעלות השחר ועד השעות הקטנות של הלילה.
הקרקע הבוערת הצמיחה מתוכה מהפכנים כמו אש בשדות קוצים,המהפכה פִּעמה בנפשם, ויצאה מדם ליבם.
עופר ריחני מתאר בספר "המהפכנים הגדולים בהיסטוריה" את מסכת חייהם של שלושת המהפכנים הגדולים בהיסטוריה:
 לנין (עורך דין), קסטרו (עורך דין) וצ'ה גווארה (רופא).

בניגוד למצופה, לא הגיעו שלושת המהפכנים ממעמד חברתי נמוך, משפחותיהם היו אמידות ותמכו ברכישת השכלתם, הם היו בעלי ביטחון עצמי, כושר קבלת החלטות, קור רוח, אומץ ודבקות במטרה,הם לא נרתעו מלשבת בבית הכלא, והיו מוכנים להקריב את חייהם על מזבח המטרה הנכספת, תוך שהם מלהיבים את התושבים ונלחמים בשליטים אכזריים.
בספר המהפכנים הגדולים בהיסטוריה מאת עופר ריחני, נכנס הקורא לתוך הסטוריית המהפכות הגדולה ומבין איך פעלו אותם מהפכנים לנין,קסטרו וצ'ה גווארה שסוד הצלחתם נבע מתחושה פנימית של שליחות מאוד גדולה שפרצה מליבם החוצה, אנשים עם בטחון עצמי,קור רוח,אומץ ודבקות במטרה, שלושתם חלמו על מהפיכה ופעלו להשגתה ושם נחרט לעד בדפי ההסטוריה.
ספר מאוד מעניין שניתן ללמוד ממנו הרבה על מנהיגים ,מהפכנים ובעיקר אנשים שאינם מוותרים,מה בעצם הופך אנשים אלו לשונים, איך הם פועלים? איך הם חושבים? אך בעיקר מבינים שהרבה אומץ ובטחון מאפיין אותם  הם אינם פוחדים להיות שונים והולכים עד הסוף עם דרך החשיבה שלהם,בספר מתאר עופר ריחני את אורח חייהם ומעשיהם של מהפכנים אלו ,תוך הבאת ציטוטים מנאומיהם,ספריהם ומאמרים אשר כתבו.
הם חלמו מ ה פ כ ה, הגשימו אותה והפכו למיתוס, ולכן ייחרתו לעד בדפי ההיסטוריה.
זהו ספרו הרביעי של עופר ריחני, ספריו הקודמים: "מלחמת העולם השנייה – הכרוניקה"; "מלחמת העולם השנייה – קרבות המפנה"; "אש אהובתי" – ספר שירים.
הספר: "המהפכנים הגדולים בהיסטוריה",  מאת:עופר ריחני.
הוצאת סטימצקי
כריכה רכה, 262 עמודים, 98 ש"ח

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה