יום שני, 21 במאי 2018

זמן קריאה - הספר "צחוק, צחוק, אבל ברצינות" מאת שי גלבר...

כולנו יודעים שהומור וצחוק מאוד חיוניים לחיינו בכל אספקט, אך למרות הידיעה הזו יותר קל לנו להתלונן ולקטר ופחות לצחוק ולחיות בחיים מלאי הומור ושמחה, כי כמו שנאמר חיוך אחד שווה אלף מילים, בספרו החדש  "צחוק צחוק אבל ברצינות",של המומחה הבינלאומי להומור,שי גלבר, תוכלו ללמוד להפוך את ההומור לדרך חיים, ובכך תשפרו את רמת האושר,עושר ובריאות בחייכם.

"אופטימי ופסימי נכנסים לבר,הם מתיישבים על הבר ומזמינים כוס יין,הבר-מן מגיש להם את הכוס,הפסימי אומר לבר-מן 'כוס היין שהבאת  חצי ריקה', האופטימי אומר לבר-מן 'הכוס חצי מלאה'. קולט אותם מהנדס מהצד ואומר להם 'אתם שניכם מדברים שטויות, הכוס פשוט גדולה פי שתיים מכמות היין שהוא מזג לכם'.
לאחר שקראתי את הספר "צחוק,צחוק, אבל ברצינות" שכתב שי גלבר, אני ממש חושבת שזהו ספר חובה בכל בית, צחוק והומור תורמים מאוד והכי כדאי לחיות יותר בקלילות ופחות ברצינות כי החיים קצרים וכל יום כדאי להעביר אותו בהנאה צחוק וכיף, וגם ברגעים מאתגרים הצחוק וההומור מאוד עוזרים, בהחלט העלתי חיוך תוך קריאת הספר וגם למדתי מספר שניתן לסגל את היכולת לחיות יותר בהומור, זוהי בהחלט למידה שניתן לפתח אצלנו והספר נותן כלים ורעיוניות עם הרבה דוגמאות, בהחלט מתנה טובה לכל אדם שאתם אוהבים.
הסופר, המרצה והמומחה הבינלאומי להומור, שי גלבר (35, נשוי+2), רואה בהומור הרבה יותר מצחוקים, פספוסים ובדיחות. "כשאני מדבר על הומור, אני מדבר על השקפת עולם, על פילוסופיה, על דרך חיים. אני מדבר על היכולת שלנו לראות את הדברים בצורה יותר ורודה ומצחיקה. אני מדבר על היכולת שלנו להשתמש בהומור על מנת להתמודד עם קשיים ולהתגבר על המשוכות בחיים, על חשיבה חיובית ותודעת שפע, אני מדבר על לראות את המציאות ולהתמקד דווקא על הצד החיובי".
המשיכה לעולם ההומור החלה לפני כעשר שנים, לאחר שיצא שי למועדון סטנדאפ ובעקבות הערב שחווה החליט גלבר לחקור את תחום ההומור, לאחר שהוציא תואר ראשון ושני בבלשנות אנגלית, וגם התנסה בעצמו במופעי סטנדאפ, כעת הוא כותב דוקטורט באוניברסיטת בן גוריון, על החלק של הסטנדאפ כחלק מהשיח ההומוריסטי. במקביל, הוא מעביר הרצאות לחברות ולארגונים בנושא הומור כדרך חיים. "הרעיון לספר נולד עם הולדת הילדים שלי. מצד אחד התחלתי להתעורר באמצע הלילה, אבל במקום להתבאס בחרתי להתחבר לתודעת השפע, לחשוב חיובי ואופטימי, וליהנות מהזכות שניתנה לי כאבא להתעורר בלילה. הומור עצמי עזר לי מאוד, כמובן".
הספר החדש בנוי מ-49 פרקים, שכל פרק עוסק בנושא אחר: האופן בו הומור הופך בן אדם למאושר יותר, כיצד הומור עוזר להתמודד עם מערכות יחסים, כיצד הכיר את אשתו, איך לטפל בבריונות ברשת בעזרת הומור, על חשיבותה של החשיבה החיובית, שימוש בהומור עצמי כדרך חיים, הקשר הישיר בין הומור והצלחה, כיצד מתמודדים עם ביקורת ועוד. זהו ספר קליל ומצחיק, עמוס בתובנות משנות חיים, מאויר בציורים מצחיקים, מתנה קלאסית גם לאנשים שלא אוהבים לקרוא אבל רוצים לשנות את חייהם.
אחד הסיפורים החזקים בספר שממחישים כיצד כל אחד מפרש בצורה שונה את העולם הוא הסיפור הבא: "ישנה אנקדוטה על חברת נעליים אמריקאית גדולה ששלחה שני נציגים מטעמה לבחון את האפשרות להרחיב את הפעילות העסקית שלהם למדינת הודו. שני הנציגים נסעו להודו, התפצלו וביצעו את עבודתם, לאחר כמה שבועות של בחינה והערכת שוק בהודו חזרו שני הנציגים על מנת לדווח ולתת את חוות דעתם. הראשון ניגש, קם בפני חברת ההנהלה והדירקטוריון ואומר להם נחרצות 'אין לנו מה לחפש בהודו! הם לא לובשים שם נעליים!', הוא התיישב. הם פונים לנציג השני לשמוע את חוות דעתו. הוא קם ואומר 'יש פוטנציאל אדיר בהודו! הם עדיין לא לובשים שם נעליים!.  
שי מאמין שאיפה שאחד רואה מחסור השני רואה שפע בספר "צחוק צחוק – אבל ברצינות" שי עוסק בתיאוריה שלו, אבל בעיקר נותן כלים מעשיים, שיכולים לדבריו
לאפשר לכולנו להצליח לצחוק על החיים – וגם להיות יותר מצחיקים, וכך לחיות יותר טוב.. "אני חושב שאנחנו נמצאים בעידן של שפע בלתי נתפס. יש כיום המון הזדמנויות להצליח ולשגשג, מכל בחינה שהיא, בזכות הטכנולוגיה המודרנית, יותר מכל תקופה אחרת בהיסטוריה האנושית. לפעמים, על מנת להצליח, רק צריך לחשוב על אותה הסיטואציה מנקודת מבט שונה, יצירתית, מעניינת, הומוריסטית, ובעיקר חיובית ואופטימית".
זהו ספר נוסף מהספרייה של מדיה 10 - הוצאת ספרים לאנשים פרטיים הרואה את עצמה כמקום להגשמת חלומות ספרותיים של כותבי פרוזה, סיפורת מקורית, שירה, ספרי ילדים ועוד. מחיר הספר 89 שקלים, ניתן לרכוש אותו בצומת ספרים וסטימצקי או ישירות מאתר החברה:


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה